גינה יפנית

מבין כל סגנונות הגינות האקזוטיות, אין ספק שגינה יפנית היא אחת מהיותר פופולאריות כיום. בעולם המערבי קיימת אי בהירות מסוימת לגבי מהי גינה יפנית "אמיתית" ולכן חשוב להסביר זאת לפני שניגע בעקרונות של הקמת גינה יפנית.

גינה יפנית כגינת זן

הגינות היפניות הוקמו במקור על מנת לשמש כגינות זן לביצוע מדיטציה והיו סמל סטטוס של המעמד הגבוה. גם כיום מטרתו העיקרית של הגן היפני היא לשמש מקום מנוחה מהלחץ והתנועה הבלתי פוסקים של חיי היום יום. למרות המראה הייחודי שלה, היא מסוגלת לחבר בין המתבונן או הנמצא בה אל הטבע בצורה הרמונית.

הקמת גינה יפנית ותחזוקה שלה

כאמור, כאשר מתכננים הקמה של גינה יפנית, צריך קודם כל להבין שיש כאן מטרה מסוימת והגינה לא נועדה אך ורק לשם היופי או הטרנדיות שלה. לכאורה הקמת הגינה היפנית אומנם נראית פשוטה, אך התכנון והעיצוב שלה דורשים חשיבה מדוקדקת מראש ותוך כדי מציאת פתרונות יצירתיים שיתאימו גם לאקלים הארץ הישראלי שהוא שונה מאוד מזה היפני.

מכיוון שהגינה היפנית מחקה הטבע בזעיר אנפין, יש לחשוב גם כיצד היא תראה בשעות היום השונות ואפילו כיצד ניתן לשנות אותה על מנת שתייצג את עונות השנה. לדוגמה, ניתן לפזר עלי שלכת על גבי השביל המרכזי בסתיו.

מבחינת תחזוקת הגינה, כפי שנראה מיד, העיצוב של הגינה היפנית דורש תכנון מוקפד ולכן מידת התחזוקה שנדרשת היא גבוהה יחסית. מבלי גיזום וטיפול קפדניים היא תאבד את הייחוד שלה.

עיצוב גינה יפנית

סוג אחד של גינה יפנית כולל מסלעות המונחות על גבי משטחי חול או חצץ, כאשר התפקיד של המסלעות הוא לתחום את הגן לאזורים שונים. אומנם מדובר בגינה "יבשה", אך מבחינה סימבולית, המסלעות מסמלות את ההרים ואילו החצץ והחול מסמלים את הנהרות שזורמים ביניהם. במבנה זה משולבים גם שיחים נמוכים ואזוב המבליטים את הצבע הירוק שהוא הצבע הבולט בגינות היפניות.

מבחינת האקלים, הגינות ביפן מותאמות לאקלים הלח והרטוב ששם, מה שמאפשר לצמחים כמו טחב המאפיינים אותה לצמוח בקלות. בארץ המצב בדרך כלל לא כך ולכן לרוב מתאימים אותה לתנאים המקומיים.

הגינה היפנית מתאפיינת בצניעות ושימוש בחומרים טבעיים ואורגנים כגון עצי במבוק מהן ניתן להרכיב לדוגמה גדרות. לא נהוג לשלב בה צבעים צעקניים כמו אלו המקובלים בגינות טרופיות או אלמנטים שעברו עיבוד נרחב. יחד עם זאת, יש מעצבים אשר בוחרים להדגיש דווקא את הכניסה לגן על מנת לתחום אותו מהמבנה אותו היא משרתת.

אלמנטים נוספים שאפשר לשלב הם גשרים, פסלים בסגנון זן, גינות קטנות או מזרקות ואפילו ביתנים לישיבה בהם אפשר למדוט.

צמחים לגינה יפנית

כאמור, הגן היפני מסמל את חילופי הזמנים והעונות, ולכן נהוג ליצור ניגוד בין עצים נשירים שמשנים את צבעים בסתיו כגון ספיון השעווה לבין עצים שאינם נשירים כגון הפיקוס הפופולארי.

מלבד זאת, כשחושבים על צמחים המסמלים את יפן, אי אפשר שלא לחשוב על עץ הדובדבן והפריחה המרהיבה שלו. למרבה הצער, מכיוון שעץ הדובדבן גדל במזג אוויר קר, הוא מתאים רק לאזורים ספציפיים בארץ כגון רמת הגולן.

עוד צמחים שהשילוב שלהם ייחודי לגינה היפנית הם עץ אורן שחור (אותו ניתן לגדל בישראל בעיקר באזורים הררים) וערבה בוכייה. ישנם כמובן גם את עצי הבונסאי שהם לא עצים מסוג ספציפי, אלא עצים שנגזרו בצורה מסוימת כך שייראו כמו גרסה מיניאטורית של העץ הרגיל. אפשר אפילו לגדל אותם במכלים או בעציצים על מנת לשמור על העיצוב שלהם.

סוג נוסף של צמחים לגן יפני יכול להיות עצי הדר כגון עצי לימון (גם בגרסת בונסאי), אלו מסמלים את ארעיות החיים.

גינה יפנית
שירותים נוספים
תנאי גידול דשא רייגראס
טיפים לגינון וגידול ירקות
דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של

קרא עוד »
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן