דישון דשא

כמו צמחים רבים אחרים, דשא זקוק לחומרי הזנה שונים כדי לשגשג ולהיות בריא לאורך זמן. החומרים שדשא זקוק להם נמצאים בדשן, אשר מכיל זרחן, חנקן, יסודות קורט וגם אשלגן, שמזינים את שורשי הדשא ומאפשרים לו לצמוח בצורה אופטימלית. על מנת שהדשא שלכם יהיה בריא, ירוק ועמיד, חשוב לדשן אותו בצורה נכונה, וכאן נלמד כיצד לעשות זאת.

תוכן עניינים

לפני הכל: למה חשוב לדשן את הדשא?

כפי שהגוף שלנו זקוק להזנה קבועה, כך גם צמחים שונים, לרבות דשא. כאמור, דשן מכיל חומרי הזנה ייחודיים שדשא זקוק להם, מה שמאפשר לו לקבל הזנה ישירות מהקרקע. דשן שמכיל את הרכיבים הנכונים עבור הדשא שלכם, בכמויות הנכונות, יאפשר לו לצמוח בצורה מיטבית: דשן שומר על הצבע והברק של דשא, מבטיח את צמיחתו העקבית, מאפשר לו להתמודד עם תנאי אקלים משתנים, ואפילו מגן עליו מפני מזיקים מסוימים. לכן, זה חשוב במיוחד לא להזניח את הנושא הזה, ולדשן את הדשן שלכם עם חומרי דשן איכותיים שמתאימים לו.

למה חשוב לדשן את הדשא

סוגי דשן לדשא

כיום יש בשוק מספר סוגי דשן שמיועדים לדישון דשא, אך לא רק:

  • דשן אורגני – דשן אורגני הוא דשן טבעי, אשר מכיל תרכובות פחמן, שנועדו לשפר את איכות הקרקע.
  • דשן כימי – דשן כימי הוא דשן שמיוצר במפעל באמצעות תגובות כימיות, כלומר דשן שנוצר בתהליך מלאכותי ולא בתהליך טבעי.
  • דשן נוזלי – כפי ששמו מרמז, הוא דשן בתרכובת נוזלית.
סוגי דשן לדשא

מתי לדשן את הדשא?

דישון של דשא צריך להתבצע מספר פעמים במהלך השנה. הדישון צריך להתבצע בהתאם לעונות השנה, וההמלצה הכללית היא לדשן דשא באופן עונתי לפי ההוראות האלו:

דישון דשא באביב

כאשר יש ניצני אביב, בין פברואר לאפריל, מומלץ לבצע דישון יסודי של הדשא. ליתר דיוק, כאשר הטמפרטורות הן בין 10 ל-15 מעלות צלסיוס, מומלץ לבצע דישון. בשלב הזה מתחילים ניצני פריחה של צמחים, לרבות דשא, ומומלץ להכין את הקרקע כדי להבטיח שחרור של נוטריינטים לשורשי הדשא.

דישון דשא בקיץ

אם אתם משתמשים בדשן אורגני, ניתן לדשן את הדשא פעם אחת בקיץ. אם אתם משתמשים בדשן נוזלי, יש לבצע דישון אחת לחודש בחודשי הקיץ, כדי להבטיח שחרור וחדירה של נוטריינטים לתוך שורשי הדשא.

דישון דשא בסתיו

כאשר מתחילה התקופה הקרה של השנה, מומלץ לכסח את הדשא ולדשן אותו עם דשן בשחרור איטי. בבוא הסתיו מומלץ להשתמש בדשן בשחרור אורגני מפני שבימים גשומים הנוטריינטים עלולים להישטף.

דישון דשא בחורף

בימי החורף, הדשא נכנסת לתרדמת חורפית, אך אין זה אומר שהוא אינו חי. דישון מקדים בסתיו יאפשר לדשא שלכם להיות בתרדמת בלי בעיה, ולכן חשוב לבצע דישון לפני החורף. אולם, אם לא הספקתם לעשות זאת, ניתן בכל זאת לבצע דישון דשא בחורף. כמו בסתיו, חשוב לכסח את הדשא ולדשן אותו עם דשן בשחרור איטי. כך הדשן ישתחרר לאט, ולא יחסרו לדשא שלכם נוטריינטים. מומלץ לעשות זאת בימים יבשים יחסית כדי שחומרי ההזנה ייספגו היטב, והדשא שלכם יוכל לשגשג בבוא האביב.

מתי לדשן דשא

3 טיפים לדישון ודשא ירוק ובריא

כדי ליהנות מדשא ירוק ובריא מומלץ לעקוב אחר הטיפים הבאים:

  1. בחרו את הדשא הנכון: לפני שאתם מתחילים בפעולת הדישון והנחת שטיחי הדשא, חשוב לבחור דשא שמתאי לצרכים שלכם. ישנם סוגי דשא שונים שמתאימים לסוגי אקלים שונים ולצרכים שונים. כך למשל דשא עבור מדשאה בגינה ציבורית צריך להיות עמיד בדריכות רבות, אך בגינה ביתית אפשר להניח דשא עדין יותר. בנוסף, מומלץ לבחור דשא בהתאם לחשיפה לשמש שיש באזור שבו אתם רוצים לשתול אותו. ישנם סוגי דשא שזקוקים לשמש ישירה במשך שעות רבות, בעוד שסוגי דשא אחרים נהרסים בתנאים דומים. לכן, בחירה נכונה של דשא תאפשר לכם ליהנות מדשא בריא בכל ימות השנה.
  2. בחרו את הדשן הנכון: למדשאות שונות יש דרישות שונות, ודשן נמצא ברשימה הזו. עליכם לבחור דשן שמתאים לסוג הדשא שלכם, כאשר ההמלצה הכללית היא להשתמש בדשן טבעי. אם הדשא שלכם יקבל את הנוטריינטים שהוא צריך, אתם תוכלו ליהנות ממדשאה מוריקה ובריאה.
  3. בצעו את הדישון במועד הנכון: דישון צריך להתבצע בהתאם לעונות השנה, וגם בהתאם למצב הדשא. אם יש בדשא כתמים בקצה העלים, פערי גוונים בין העורקים העוברים בעלים ובין העלים עצמם, דשא עם מראה צרוב, או בעיות חזותיות אחרות, ייתכן שבדשא צריך דישון. אם ביצעתם דישון במועד הנכון, אבל אתם רואים שהדשא אינו נראה בריא, ייתכן שהוא זקוק לנוטריינטים נוספים. במקרים האלו ייתכן ויהיה צריך דישון נוסף במועד אחר.

כמה עולה דשן לדשא?

מחירים של דשן לדשא משתנים בהתאם לסוג הדשן, הרכב הדשא והכמות שאתם רוכשים. מחירו של דשן אורגני פשוט עולה כ-25 ₪ לקילו, והוא יכול להגיע לכמה עשרות שקלים לקילוגרם. כדי לבחור את הדשן הנכון, אתם צריכים לדעת איזה דשא יש לכם, מה הרכב הנוטריינטים הנוכחי באדמה, מה הצרכים של הדשא, ולקחת בחשבון גורמים נוספים.

לסיכום

אם אתם רוצים להניח מדשאה חדשה, לטפח מדשאה קיימת או לדשן את הדשא שלכם – אנחנו כאן עבורכם. השירות שלנו כולל ייעוץ מקצועי ללקוחות פרטיים ולמוסדות בכל הנוגע לגינון, לצד שירות מותאם אישית ללקוחותינו. לפני הדישון, אנו נבחן את הדשא ואת הרכב האדמה. לאחר מכן, נספק לכם מידע על סוג הדשן המומלץ ביותר עבור המדשאה, עם דגש על דשן טבעי ובריא לסביבה. אנו מעניקים גם שירות טיפוח וטיפול בגינות מקצועי, ונוכל לבצע עבורכם דישון מקצועי במועדים הנכונים ובכמות הנכונה, כך שתיהנו מדשא ירוק ובריא לאורך כל השנה.

קומפוסט תולעים אורגני לגינה
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן