דשא פספלום

מאז ומתמיד, דשא היווה את חיפוי הקרקע הפופולרי ביותר ברחבי העולם. לצד דשא טבעי, פיתוח של דשא מלאכותי אפשר להניח מרבדי דשא על שטחים גדולים, וליהנות ממראה דשא רענן. כיום יש לכם את האפשרות לבחור בין דשא טבעי ומלאכותי, ואם אתם מעדיפים דשא טבעי – דשא פספלום יכול להתאים לכם, וזה מה שאתם צריכים לדעת עליו:

תוכן עניינים

מה זה דשא פספלום: מראה ומאפיינים כלליים

מבחינת מראהו, דשא פספלום הוא דשא טבעי, בגוון ירוק עמוק. הדשא הזה הוא רך ונעים מאוד למגע, בעל עלים דקים, אשר צומחים ישירות מהקרקע. פספלום דשא הוא אחד מהזנים הוותיקים ביותר, ויש מספר סוגים וזנים שלו ברחבי העולם.

הדשא המתורבת הזה מתאים במיוחד לאזורים עם מליחות גבוהה, כך שאם אתם גרים בקרבת הים – הוא יכול לשמש אתכם בצורה נפלאה. קצב הגדילה של הדשא הזה מהיר יחסית, כך שניתן למלא מגרשים גדולים איתו בזמן קצר יחסית.

דשא דרבן פריחה

תנאי אקלים לגידול פספלום דשא

כאמור, דשא פספלום עמיד בתנאי מליחות, ולכן הוא מתאים לגידול באזורים עם מליחות גבוהה, כמו בקרבת הים. הדשא הזה אוהב מאוד שמש, ולכן עדיף לגדל אותו באזורים חמימים שיש בהם שמש ישירה במשך רוב שעות היום.

דשא פספלום אינו מתאים לגידול באזורים קרירים בשל החיבה שלו לשמש. כאשר דשא פספלום נחשף לקור, הוא מאבד את גוונו, ואם מדובר באקלים קר במיוחד – הוא ייכנס לתרדמת חורף.

דשא פספלום טיפול וטיפוח

דשא פספלום מתאים לאזורים שמשיים, וכדי לשגשג הוא צריך כ-7 שעות של חשיפה לשמש ישירה במהלך היום. למרות המראה והמגע העדין והרך שלו, פספלום דשא הוא חזק ועמיד במיוחד, והוא יכול לעמוד בקלות בתנועת רגליים רבה.

הדשא הזה עמיד במיוחד בפניי דריכה, ולכן הוא מתאים עבור מגרשים ציבוריים, כמו מגרשי משחקים ומגרשי גולף. מבחינות אחרות, דשא פספלום הוא בהחלט לא דשא מפונק. הוא יכול לעמוד בחומציות חומצית עד בסיסית – pH 4-10, והוא לא זקוק לכמות רבה של חנקן.

כדי לאפשר לדשא לשגשג, חשוב להשקות אותו באופן תדיר, כמו דשאים טבעיים אחרים. ניתן להשקות את הדשא במים השקיה רגילים, ולעתים גם במים מליחים. אם אתם בוחרים באפשרות השנייה, שטפו מדי פעם את הקרקע כדי להבטיח רמות מליחות מאוזנות.

ניתן לכסח את הדשא כל עשרה ימים, עד לגובה של שניים עד שלושה סנטימטרים. בימי האביב, כאשר הדשא משגשג במיוחד, מומלץ לבצע גם דילול לעתים. הדשא צומח בצפיפות, וכדי לשמור על מראהו ובריאותו, דילול הוא חיוני.

אם יורדים ממטרים כבדים, הדשא הזה לא יאכזב אתכם. דשא פספלום יכול לעמוד בתנאי ניקוז שאינם מיטביים, והוא יחזיק מעמד עד חלוף הסערה.

המאפיינים הייחודיים של הדשא הזה הופכים אותו לאחד מהדשאים הפופולריים ביותר כיום. ניתן לשתול מרבדים של דשא פספלום בחצר הפרטית, וגם במקומות עם תנועה רבה – כמו בתי ספר, מגרשים ציבוריים, מגרשי משחקים, ועוד.

דשא דרבן

מחלות דשא פספלום

דשא פספלום נחשב עמיד בפניי מזיקים שונים, אך כמו דשאים טבעיים אחרים – הוא לא חסין בפניי מזיקים שונים באופן מוחלט. בדשא מהסוג הזה עלולה להתפתח פטריה על העלים כאשר הוא נחשף ללחות רבה.

בנוסף, ישנם מזיקים, כמו חיפושיות וזחלי עשים, אשר ניזונים מהדשא הזה. כדי להגן על דשא פספלום מפני מזיקים, ניתן לרסס אותו ולמנוע היקוות של מים רבים בסביבתו.

דשא פספלום מחיר: כמה זה עולה?

דשא פספלום נראה נפלא בגינות פרטיות, ציבוריות וגם במגרשים גדולים. המחיר של 1 מ"ר של דשא פספלום מתחיל ב-20 ₪, וניתן לבחור בין זנים שונים של הדשא הזה. ניתן לשתול אותו במישור החוף, פנים הארץ ודרום הארץ, והוא ישגשג בצורה נפלאה.

איך לתחזק דשא דרבן גראס

שתילת פספלום דשא באופן מקצועי

בין שאתם מעוניינים לשתול דשא פספלום או דשא מסוג אחר, חשוב שהוא יתאים לצרכים שלכם. בנוסף, חשוב לבחור טבעי שמתאים לתנאי השטח והאקלים באזור שבו אתם מעוניינים לבצע את השתילה.

אם אתם מעוניינים לשתול מרבדי דשא טבעיים , אנו ב"גנן הנדיב" נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי. העסק שלנו מספק שירותי גינון ללקוחות פרטיים, מוסדות ועסקים, תוך התאמה של עיצוב הגינה לצרכים של לקוחותינו.

בנוסף, אנו בוחנים את כל תנאי השטח כדי לסייע ללקוחותינו לעשות את הבחירות המתאימות ביותר עבורם. השירותים הירוקים שלנו כוללים ייעוץ והקמת גינות ותחזוקת גינות באופן שוטף, ואנו נשמח לספק לכם שירות שתילת דשא בכל אזור שתרצו. אם אתם מעוניינים להקים גינה או לחדש גינה – פנו אלינו בכל עת. נשמח לספק לכם שירות מותאם אישית, ולסייע לכם בהקמה של גינה נפלאה, צבעונית ופורחת.

טיפול בדשא דרבן גראס

המחיר של 1 מ"ר של דשא פספלום מתחיל ב-20 ₪, וניתן לבחור בין זנים שונים של הדשא הזה.

הדשא הזה עמיד במיוחד בפניי דריכה, ולכן הוא מתאים עבור מגרשים ציבוריים, כמו מגרשי משחקים ומגרשי גולף. מבחינות אחרות, דשא פספלום הוא בהחלט לא דשא מפונק.

דשא פספלום מתאים בצורה מושלמת לאקלים הישראלי משום שהוא זקק לכ-7 שעות של חשיפה לשמש ישירה כדי לשגשג. 

מומלץ לבצע כיסוח אחת לשבוע לפחות, ועד שלוש פעמים בשבוע. מבחינת גובה כיסוח, יש לכסח דשא טיפווי לגובה של 1.5-2.5 ס"מ בערך כדי לשמור על מראהו ולהבטיח צמיחה תקינה.

הכנת הקרקע לשתילת דשא
דשא דרבן
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן