גינה בפנטהאוז

מגורים בפנטהאוז מאפשרים ליהנות מאוויר נעים ונוף לכל שטח העיר. אולם, המחיר של מגורים בקומה האחרונה הוא מרחק מצמחים ואלמנטים טבעיים אחרים. כדי ליהנות מהטוב משני העולמות, ניתן להקים גינה בפנטהאוז שתכיל בתוכה מגוון אלמנטים נפלאים מעולם הטבע. כאן ב"גנן הנדיב" נגלה כל מה שצריך על הגינות הייחודיות האלו, וכיצד תוכלו לקבל שירות הקמת גינה בפנטהאוז עם תוצאות נפלאות.

גינת גג עם כסאות ישיבה למרפסת

תוכן עניינים

מהי גינה בפנטהאוז?

גינת פנטהאוז היא גינה הממוקמת על גג בניין, בדרך כלל במפלס העליון של דירת פנטהאוז או בית משותף. גנים אלה מתוכננים לעתים קרובות להיות מפלט חיצוני פרטי, המציע מקום שליו ומרוחק מחיים עירוניים עמוסים. ניתן לשתול במרפסת/פנטהאוז מגוון צמחים, כולל עצים, שיחים, פרחים ועשבי תיבול, וניתן לעצב אותם במספר דרכים שונות.

גינות פנטהאוז יכולות להוסיף ערך לנכס, כמו גם לשפר את איכות החיים למי שגר או עובד בבניין. בנוסף, הקמת גינת פנטהאוז יכולים לספק שטח ירוק נחוץ מאוד בסביבה עירונית, ולקדם קיימות, על ידי ספיגת פחמן דו חמצני והפחתת אפקט החימום העירוני. גינות פנטהאוז יכולות לשמש גם לגידול מזון, מה שמספק מקור של פירות וירקות טריים לתושבים עירוניים שאולי אין להם גישה לגינה מסורתית בחצר האחורית.

מה מאפיין גינות בפנטהאוז?

עיצוב גינת פנטהאוז מאפשר להכניס לשטח הזה מגוון אלמנטים נפלאים כדי ליצור פינה טבעית, לרבות:

  • אדניות גידול: גינות פנטהאוז משתמשות לעתים קרובות באדניות בגדלים שונים כדי להחזיק מגוון של צמחים. אלה יכולים לנוע בין עציצים קטנים לערוגות מוגבהות, המאפשרות לגדל מבחר מגוון של פרחים, שיחים, עשבי תיבול, או אפילו עצים קטנים.
  • ירק וצמחים: שתילת צמחים היא מרכיב מרכזי בכל גינה; גינות פנטהאוז יכולות להכיל שילוב של צמחי נוי, צמחים פורחים, גפנים, או אפילו צמחים אכילים, כגון עשבי תיבול וירקות אורגניים. בחירת הצמחים יכולה להיות תלויה בגורמים כמו אקלים, חשיפה לשמש והעדפות אישיות.
  • תאורה: תאורה היא שיקול חשוב לגינת פנטהאוז, במיוחד לשימוש בערב ובלילה. גופי תאורה כגון אורות מחרוזת (גרילנדות), פנסים או תאורה צמודת-קיר יכולים ליצור אווירה נעימה ומזמינה תוך הקפדה על נראות ובטיחות.
  • אזורי ישיבה ומנוחה: גינות פנטהאוז מעוצבות לרוב כחללי מגורים חיצוניים, המספקים אזורים למנוחה והנאה. כלומר, באזור הזה אתם יכולים להכניס אפשרויות ישיבה כמו ספות חיצוניות, כיסאות, או אפילו פינות אוכל, המאפשרות לתושבים ולאורחים להירגע ולהעריך את אווירת הגן.
  • מסכי פרטיות: בהתחשב לאופי של גינת פנטהאוז, פרטיות עשויה להוות שיקול. מסכי פרטיות, סבכות או צמחים במיקום אסטרטגי יכולים לעזור ליצור תחושה של הסתגרות ואינטימיות.
  • אלמנטים מעולם המים: שילוב של אלמנטים מעולם המים יכול להוסיף נופך שליו ומרגיע לגינת פנטהאוז. באזור העליון הזה ניתן לכלול מזרקות, בריכות קטנות, או אפילו מפלים זורמים. בנוסף, אתם יכולים לשלב ג'קוזי פרטי שבו תוכלו לטבול מתי שתרצו וליהנות מנווה המדבר הקטן שלכם.
  • אביזרים ותפאורה: כדי להתאים אישית את החלל לצרכים והרצונות שלכם, ניתן להכניס לגינות פנטהאוז אביזרים ואלמנטים עיצוביים שונים, כמו פסלים, עציצים דקורטיביים, וכל אלמנט אחר שאתם אוהבים.
  • מטבח חוץ: מלבד צמחיה ואלמנטים דוממים, אנשים רבים בוחרים לשלב מטבח חוץ כאשר הם
    מתכננים להקים גינה בפנטהאוז. כיום ישנם מגוון מטבחי חוץ שניתן להקים בגינות האלו, מטבחים
    שכוללים את כל מה שצריך כדי להכין ארוחות נפלאות על הגג: מבערים, גריל, מיני מקרר ואלמנטים
    אחרים מתאחדים כדי להרכיב מטבח חוץ נפלא שמותאם לכם אישית. ניתן להתאים את האזורים
    האלו לפי המידות של הגינה שלכם, ולפי האלמנטים שאתם רוצים שיהיו במטבח החיצוני שלכם, עם
    אפשרויות יוקרתיות ואיכותיות במיוחד שיספקו לכם תוצאות טעימות בכל פעם מחדש.
פטיו בגינות גג מעוצבות

איך מתכננים הקמת גינה על פנטהאוז?

הקמת גינה על פנטהאוז דורשת תכנון קפדני ומקצועי, ולכן חשוב להשאיר אותה בידיהם של מקצוענים בלבד. הקמת גינה כזו דורשת מספר שלבים, כולל:

הערכת מרחבית:

  • מדידה של שטח הגג או המרפסת הזמין להקמת הגינה.
  • בדיקה של כל הגבלה או תקנות שהוטלו על ידי הבניין או הרשויות המקומיות.

קביעת מטרות:

  • זיהוי היעדים שלכם עבור הגן (למשל, הרפיה, בידור, גינון, אסתטיקה).
  • זיהוי ההעדפות שלכם בנוגע צמחים, מקומות ישיבה והאווירה שאתם רוצים ליצור.

הערכת גורמים סביבתיים:

  • קביעת כמות אור השמש והצל שהאזור מקבל.
  • הערכת דפוסי הרוח (מקומות רבי קומות עלולים להיות חשופים לרוחות חזקות, ויש לקחת זאת בחשבון בתכנון גינת פנטהאוז).
  • בדיקה ותכנון של גישה למקורות מים להשקיית גינה.

תכנון הפריסה של הגינה:

  • יצירת סקיצה שמגלמת בתוכה את כל המאפיינים הנדרשים עבור הקמת גינה על פנטהאוז.
  • הצאת אזורים לישיבה, צמחים, מאפייני מים, וכל אלמנט אחר.

בחירת צמחים:

  • בחירה של צמחים המשגשגים בסביבת הגג (יש לקחת בחשבון חשיפה לשמש, רוח וטמפרטורה).
  • בחירת מגוון של צמחים המתאימים לגידול בגבהים, תוך שילוב של צמחים בעלי מרקמים וצבעים שונים.

קביעת אזורי ישיבה:

  • החלטה על סוג אזורי הישיבה והמנוחה שאתם רוצים ליצור (למשל, כסאות נוח, עמדות להכנת אוכל, ועוד).
  • וידוא שהאלמנטים הנבחרים משלימים את העיצוב הכללי ואת מגבלות השטח.

קביעת תקציב ובחירת חומרים:

  • קביעת תקציב לפרויקט תוך התחשבות בצמחים, ריהוט, אביזרים וכל אלמנט אחר.
  • מחקר ובחירת חומרים מתאימים עבור אדניות, צמחים, אזורי השקיה, מקומות ישיבה ואלמנטים אחרים.
הקמת גינת יוקרה

יתרונות של גינה בפנטהאוז

מלבד היתרון הבולט של הפחת חיים בגגות של מבנים, הקמת גינה על פנטהאוז כולל מגוון יתרונות נוספים:

  1. אוויר צח: גינת פנטהאוז מספקת מרחב ירוק שבו אוויר צח יכול להפיח רוח, לשפר את איכות האוויר ועוזר לסינון מזהמים. זה יכול להיות מועיל במיוחד באזורים עירוניים שעלולים להיות בעלי רמות גבוהות של זיהום אוויר.
  2. הפגת מתחים: בילוי בטבע הוכח כמפחית מתח ומקדם רגיעה. גינת פנטהאוז יכולה להציע סביבה שלווה שהתושבים יכולים להשתמש בה כדי להירגע ולהטעין, במיוחד לאחר ימים עמוסים.
  3. שיפור מצב הרוח: חשיפה לאור טבעי ולצמחיה ירוקה נקשרה לשיפור מצב הרוח ובריאות הנפש. גינת פנטהאוז יכולה לסייע ביצירת אווירה מרגיעה ומרוממת המקדמת תחושת רווחה כללית, ומאפשרת להרגיע את הנפש.
  4. הגדלת שווי הנכס: בנוסף ליתרונות האישיים, גינת פנטהאוז יכולה גם להוסיף ערך לנכס. גינה מעוצבת ומתוחזקת יכולה להפוך את החלל לאטרקטיבי יותר עבור רוכשים או שוכרים פוטנציאליים, ויכולה לסייע בבידול שלו מנכסים אחרים בשוק.
  5. הקמת ריאה ירוקה בלב העיר עם דגש על קיימות: ניתן לעצב גינה על הגג כדי לתמוך בקיימות סביבתית, על ידי קידום המגוון הביולוגי, הפחתת אפקט החימום ולהגדיל את רמות החמצן במבנה. הגינה יכולה לשמש גם לגידול תוצרת טרייה, להפחית את הצורך ברכישת מזון, וליצור מערכת מזון בת קיימא.

לסיכום

כפי שראיתם, יש אלמנטים רבים שצריך לקחת בחשבון בעת תכנון והקמה של גינות פנטהאוז. שילוב בין אלמנטים חיים ובין אלמנטים דוממים עוזר ליצור הרמוניה, ולעצב גינות גג יפיפיות. כדי ליהנות מהיתרונות של גינת פנטהאוז, חשוב להשתמש בשירות גינון ואדריכלות נוף מקצועיים.

כאן בגנן הנדיב תוכלו ליהנות משירות מקצועי עבור הקמת גינות על פנטהאוזים, ובאזורים רצויים אחרים. השירות שלנו כולל תכנון מוקפד, תוך לקיחה בחשבון של תנאי השטח וההעדפות של לקוחותינו. בכל פרויקט מחדש אנחנו יוצרים סקיצות בהתאם לחזון ולרצונות של לקוחותינו, ויוצרים גינות יוקרה יפיפיות ופונקציונליות בכל פרויקט מחדש.

החברה הייחודית שלנו שמה דגש על קיימות לצד אסתטיקה, והתוצאות הנפלאות מדברות בעד עצמן. אם אתם מחפשים שירות הקמת גינה, אנחנו כאן עבורכם. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עת, וליהנות מהרמוניה בין נופים אורבניים ובין גגות שקמים לתחייה, עם היד הנכונה.

שאלות ותשובות

המחיר של הקמת גינה בפנטהאוז משתנה בהתאם לגורמים רבים, לרבות החומרים בשימוש, אלמנטים עיצוביים, חיפויים שונים, הקמת תשתיות מים, אזורי ישיבה, ועוד. באופן כללי, מחירה של גינה פרטית נקבע לפי מחיר עבור 1 מטר רבוע, וכדי לקבל הערכת מחיר, יש לפנות למקצוענים בתחום.

הזמן שלוקח להקמת גינת פנטהאוז תלוי בגורמים שונים כמו גודל החלל, סוג עיצוב הגינה שעומד בראשכם, זמינות חומרי השתילה, ועוד. באופן כללי, יצירת גינת פנטהאוז יכולה לקחת מספר שבועות עד כמה חודשים, ולעתים עד שנה.

בחירת הצמחים לגינת פנטהאוז תהיה תלויה בגורמים כמו האקלים, תנאי הגידול והעדפותיכם האישיות. הצמחים המומלצים ביותר לגינות מהסוג הזה הם: סוקולנטים וקקטוסים, עשבי תיבול, עצים קטנים (בעיקר עצי הדר ותאנה, פרחים חד-שנתיים, דשא נוי מלאכותי ופירות וירקות שניתן לגדל באדניות.

עיצוב והקמת גינה בפנטהאוז
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן