דשא רייגראס

אם אתם רוצים דשא מוריק, ניתן ליהנות כיום ממרבדי דשא איכותיים במיוחד ממגוון סוגים. אולם, ישנם אזורים שבהם הדשא מאבד מצבעו, ועמידותו לתנאי האקלים והסביבה אינה מיטבית. אם המדשאה שלכם סובלת מהבעיות האלו, תוכלו לשנות את המצב עם דשא רייגראס, שמשמש לשזרוע של מדשאות מכל הסוגים. כאן נסקור את הדשא הייחודי הזה, ותוכלו לגלות אם הוא מתאים לצרכים שלכם, ולאזור שבו אתם רוצים לשתול דשא.

תוכן עניינים

מה זה דשא רייגראס?

דשא רייגראס הוא דשא בעל מרקם רך, וצבע ירוק בוהק אופייני. הדשא הזה בעל יכולת עמידות גבוהה, והוא מתאים לגינות פרטיות, גינות ציבוריות וכן למגרשי משחקים. למרות עמידותו, יש לרייגראס מרקם עדין, והוא מעולה לשיזרוע והחלפת דשא שהתייבש או זקוק להחלפה.

דשא רייגראס

המאפיינים של דשא רייגראס

רייגראס הוא דשא שנובט מהר במיוחד, והוא מתאים לאקלים הישראלי החם. השזרוע של סוג הדשא הזה צריך להתבצע בחורף, ובבוא האביב ובקיץ הוא כבר מוריק ומכסה מגרשים. כאשר רייגראס צומח, הוא אינו מתפשט לצדדים או מצמיח קנה שורש. החלק התחתון של עלי הרייגראס הוא מבריק, והדשא מאופיין בעלים זקורים ולא עלים שכובים.

באילו תנאי אקלים ניתן לגדל דשא רייגראס?

רייגראס הוא דשא שמשגשג בעיקר בעונות החמות. אולם, השתילה הראשונית שלו צריכה להתבצע בימי החורף בלבד. את השזרוע של הרייגראס מומלץ לבצע החל מאמצע אוקטובר ועד לסוף חודש נובמבר. לאחר השזרוע, הרייגראס מתחיל לנבוט תוך 4-8 ימים, וטמפרטורת הנביטה האידאלית עבורו היא 15-24 מעלות צלזיוס. הדשא מתבסס בקרקע תוך 3-4 שבועות, ומשגשג בעונות החמות.

תנאי גידול דשא רייגראס

רייגראס טיפול: תחזוקה של דשא רייגראס

תחזוקה של רייגראס צריכה להתבצע באופן קבוע. הדשא הזה יכול להחזיק מעמד היטב באזורים מוצלים יחסית, אבל הוא משגשג בעיקר באזורים שיש בהם שמש ישירה במשך רוב שעות היום. בנוסף, באקלים הישראלי הוא צריך יחסית הרבה מים כדי להחזיק מעמד. מבחינת כיסוח, יש לגזום כ-5-7 ס"מ בעת הצורך.

 

אם אתם זקוקים לשזרוע, חשוב שתעשו זאת לפי הסדר הבא:

  • אל תדשנו את אזור השזרוע במשך חודש לפני השזרוע.
  • אם יש לכם דשא צפוף, עליכם לבצע דילול באמצעות מדללת, ולאחר מכן לבצע אוורור באזור השזרוע. סיימו באיסוף של הנשורת הצמחית לאחר הדילול והאוורור.
  • בעת השזרוע, עליכם לפזר את הזרעים באופן אחיד ככל שאפשר, ולשם כך מומלץ להשתמש במכונה ייעודית: מדשנת. כמות הזרעים שיש לשזרע היא 2.5-5 ק"ג זרעים על כל 100 מ"ר. כדי לעודד נביטה וצמיחה מיטבית, מומלץ לבצע השקיה לעתים תדירות (4-7) פעמים ביום, במשך 4-8 דקות. לאחר תחילת הנביטה, ניתן להוריד את תדירות ההשקיה.
איך לתחזק דשא דרבן גראס

היתרונות של הרייגראס

רייגראס דשא הוא דשא חזק ועמיד, וניתן לשקם באמצעותו גינות עם דשא שמאבד מצבעו או איכותו. יתרונות נוספים שלו כוללים זמן נביטה קצר, וצבע ירוק וחי במיוחד. הוא מתאים להקמת גינות ביתיות, וגם גינות שיש בהן תנועת רגל – כמו מגרשי משחקים. הדשא אינו רגיש במיוחד לדריכה, כך שתוכלו ליהנות ממנו מתי שתרצו.

החסרונות של הרייגראס

לצד היתרונות האלו של רייגראס, יש גם מספר חסרונות. תחילה, הדשא הזה פחות מתאים לאזורים מוצלים. הוא אוהב שמש, והוא משגשג באזורים עם שמש ישירה במשך שעות ארוכות. בנוסף, הוא פגיע בפניי מספר גורמים, כמו פטריות, לחות גבוהה, ומספר זנים של חיפושיות.

דשא רייגראס מחיר

שקים של רייגראס דשא נמכרים לפי משקל, כך שאתם יכולים לקנות את הכמות שאתם צריכים לפי גודל הגינה/מגרש שאתם רוצים לבצע בהם שזרוע. המחיר של רייגראס מתחיל ב-50 ₪ עבור כמות שמספיקה לשזרוע של 50 מ"ר. ישנם מספר סוגים של רייגראס, והמחיר משתנה ביניהם, כך שמומלץ להתייעץ עם מומחה לגביי הסוג שמתאים לכם, לפני שאתם מבצעים רכישה.

דשא רייגראס מחירים

שזרוע רייגראס באופן מיטבי

דשא רייגראס מאפשר לשדרג גינות בכל גודל, ולהחזיר להן חיים וצבע. על מנת שזה יקרה, חשוב לבצע הכנה של הקרקע באופן מיטבי, וכן שזרוע עם כלים מקצועיים. למרביתנו אין את הכלים או את הזמן הנדרש להשקעה שדשא רייגראס זקוק להם, וכאן נכנס לתמונה "הגנן הנדיב". אנו מספקים שירות מותאם אישית לכל לקוחותינו בכל מה שנוגע לגינון. הלקוחות שלנו נהנים משירות ייעוץ, ליווי, עיצוב והקמת גינות ביתיות.

אם אתם זקוקים לשירותי גינון מקצועיים, לרבות שירותי שזרוע והנחת שטיחי דשא – אל תהססו. פנו אלינו בכל עת, ואנו נשמח לספק לכם שירות מותאם אישית. לפני כל פעולה, אנו נבצע בדיקה יסודית של הגינה/מגרש שלכם, ונתאים לכם את הדשא והצמחים שמתאימים לה. הניסיון העתיר שלנו בתחום מאפשר לנו לספק ללקוחותינו שירות מקצועי, עם תוצאות יפיפיות וארוכות טווח, ואנו נשמח לשתף פעולה אתכם כדי להגיע לתוצאות שאתם רוצים.

דשא רייגראס
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן