דשא זוסיה טנפוליה

מרבדי דשא טבעיים מהווים מדרך נפלא לכיסוי של גינות פרטיות וציבוריות. ישנם סוגים רבים של דשא טבעי שניתן להרכיב או לזרוע בגינה פרטית, ודשא זוסיה טנפוליה הוא בהחלט בין היפים שבהם. אם שמעתם על הדשא וגם אם לאו, מומלץ להכיר אותו ואת תכונותיו מקרוב, וכאן נסקור יחדיו את הדשא הפופולרי והייחודי הזה:

תוכן עניינים

מה זה דשא זוסיה טנפוליה?

דשא זוסיה טנפוליה הוא דשא נוי ייחודי שאינו דורש כיסוח, אשר משמש לחיפוי של קרקעות מסוגים שונים. לדשא הזה יש צבע ירוק כהה ועז, ומרקמו אינו דומה לסוגי הדשא שאנו מכירים: לדשא זוסיה טנפוליה יש עלים דקים ומרקם צפוף, והוא צומח בדפוס אופייני של גבעות כדוריות.

המראה הייחודי הזה מקנה לדשא מראה של ים מוריק, עם גלים ירוקים, ולכן הוא משמש לגינות ופינות דקורטיביות. רבים מכנים את הדשא הזה "דשא יפני" בזכות תכונותיו הייחודיות, והשימוש שלו בפינוי נוי בסגנון יפני, והוא משמש בעיקר לגינות נוי וליצירה של פינות חמד נעימות ומרגיעות.

דשא רייגראס

זוסיה טנפוליה: מאפיינים בולטים

דשא זוסיה טנפוליה נחשב לדשא יוקרתי, אך למרות המוניטין הזה, הוא לא מפונק במיוחד. כאמור, הצמיחה האיטית של הדשא הזה מצריכה מעט מאוד כיסוח, אם בכלל. ניתן להניח ולזרוע מרבדים של הדשא המופלא הזה, ולא לדאוג לכיסוחו באופן קבוע. אם מעוניינים לשמור על גובה אחיד של הדשא, יש לכסח אותו לגובה של 5 ס"מ, ולא פחות, מפני שהוא יאבד מהמראה שלו.

מבחינת השקיה, גם בתחום הזה הדשא אינו מפונק במיוחד. הדשא דורש השקיה בינונית, והוא אינו צורך נוזלים רבים. הודות לכך, דשא זוסיה טנפוליה הוא דשא חסכוני במים, ולא תצטרכו לדאוג להשקיה שלו באופן תדיר, כמו סוגי דשא אחרים.

תנאי אקלים עבור דשא זוסיה טנפוליה

דשא יפני מתאים לתנאים של צל חלקי, והוא זקוק ל-5 שעות של שמש ישירה במהלך היום. הדשא הייחודי הזה מחזיק מעמד יפה באקלים הישראלי החם, והוא מסתגל גם לתנאים של קור, כלומר ניתן לגדלו באזורים חמים בישראל, וכן באזור הצפון הקריר.

תנאי גידול דשא רייגראס

זוסיה טנפוליה עמידות למליחות

דשא יפני עמיד בתנאי מליחות באופן בינוני. הודות לכך, ניתן לגדל אותו לאורך קווי מים, בתנאי שתנאי המליחות בהם לא גבוהים במיוחד.

איך לתחזק דשא דרבן גראס

עמידות למחלות

לדשא זוסיה טנפוליה יש עמידות בינונית בפני מזיקים. כדי לשמור על הבריאות ועל מראהו הייחודי של הדשא יש לטפל בו נגד מזיקים בעת הצורך, עם העדפה לחומרים טבעיים שישמרו על חיוניותו.

עמידות לדריכה

דשא יפני הוא דשא עדין, קטיפתי ונעים למגע, ולכן אינו עמיד לדריכה מרובה. דשא מהסוג הזה לא מתאים למגרשי משחקים ומדשאות ציבוריות, ומומלץ לא לדרוך עליו כלל. ניתן לגדל אותו סביב מדרכים סלעיים, אך דריכה ישירה על הדשא עלולה להרוס אותו.

דשא זוסיה טנפוליה: יתרונות וחסרונות

כמו סוגי דשא אחרים, גם לדשא יפני יש יתרונות וחסרונות מסוימים:

  • מראה ייחודי – אין ספק שלדשא מהסוג הזה יש מראה ייחודי; הגבעות הקטנות והמוריקות שהדשא יוצר הן נעימות לעין, ומשרות אווירה נעימה ומרגיעה במיוחד.
  • ניתן לשילוב עם אלמנטים רבים – כאמור, דשא זוסיה טנפוליה מתאים בעיקר לפינות וגינות נוי. הודות למראה הייחודי שלו, ניתן לשלב את הדשא עם אלמנטים רבים כדי ליצור פינה יפיפייה: מזרקות, כדים, עציצי פרחים, ואלמנטים אחרים ישתלבו בצורה נפלאה עם הדשא הזה.
  • תחזוקה קלה וחסכונית – דשא יפני אינו דורש תחזוקה רבה מבחינת כיסוח ותדירות השקיה. הודות לכך, מדובר בדשא יוקרתי אך חסכוני שאינו דורש הרבה כדי לשגשג.

חסרונות של דשא זוסיה טנפוליה

לצד יופיו ויתרונותיו, לדשא זוסיה טנפוליה יש גם מספר חסרונות:

  • דורש תחזוקה קבועה נגד מזיקים – לדשא יש עמידות בינונית נגד מזיקים, ולכן חשוב לטפל בו באופן קבוע נגד מזיקים מסוגים שונים, כמו חרקים ופטריות.
  • לא מתאים לכל מטרה – ישנם סוגי דשא שמתאים הן לגינות נוי והן למדשאות ציבוריות, אך דשא זוסיה טנפוליה לא נמצא ברשימה הזו. הדשא הזה הוא עדין במיוחד, ולכן לא ניתן לגדל אותו במקומות שבהם דורכים באופן קבוע. בנוסף, תצורת הגבעות שלו אינה מתאימה למקומות שבהם צריך משטח דשא אחיד, כמו מגרשי משחקים.
דשא רייגראס מחירים

למי מתאים דשא זוסיה טנפוליה?

דשא זוסיה טנפוליה מתאים לבעלי גינות פרטיות, וכן בעלי עסקים ומוסדות. התפקיד העיקרי של הדשא הזה הוא להיות חלק מפינות ישיבה, גינות נוי, ואזורים אחרים שמשמשים ליופי. אם אתם מעוניינים לגדל דשא זוסיה טנפוליה בגינה הפרטית שלכם, חשוב שתיקחו בחשבון שלא תוכלו לדרוך עליו.

ניתן ליצור מסלול דריכה עם מסלעי דריכה, וסביבם לגדל את הדשא. כל עוד לא דורכים על הדשא, הוא משגשג ותורם מיופיו. הדשא הזה אהוב במיוחד במרכזי מבקרים שונים, באזורי פארקים טבעיים, סביב כיכרות תנועה, ובכל אזור שבו רוצים להוסיף נגיעה של טבע עדין ומרגיע במיוחד.

דשא זוסיה טנפוליה: מחיר ועלויות התקנה

דשא זוסיה טנפוליה נחשב לדשא יוקרתי, ומחירו בהתאם. עלות מינימלית של 1 מ"ר דשא מהסוג הזה היא כ-80 ₪, ובמרבית המקרים המחיר עובר עלות של 100 ₪ למטר רבוע אחד, ועל כך יש להוסיף את עלויות ההתקנה של הדשא. מכיוון שמדובר בדשא עם קצב צמיחה איטי, שתילת זרעים שלו באופן עצמאי תניב תוצאות לא אחידות, במקרה הטוב, ולא תניב תוצאות כלל, במקרה הרע.

לכן, מומלץ לרכוש מרבדים מוכנים של הדשא, ולהניח אותם באופן מקצועי. כאשר לוקחים בחשבון את עלויות התחזוקה הנמוכות של הדשא, והתרומה הנפלאה שלו לנוף, העלות הראשונית של דשא יפני בהחלט משתלמת בטווח הארוך.

לסיכום

עבור אלו שמעוניינים ליצור פינת נוי ביתית או ציבורית – דשא זוסיה טנפוליה הוא בהחלט עבורכם. המראה והמרקם הייחודיים של הדשא הזה הפכו אותו לפופולריים במיוחד ברחבי העולם, וגם בישראל. כדי ליהנות מיתרונותיו של הדשא הנפלא הזה, חשוב לשתול מרבדים שלו באופן מדויק, תוך בדיקה של כל הגורמים שמשפיעים על צמיחתו. אם אתם מעוניינים לעטר גינות עם דשא זוסיה טנפוליה ותוהים אם הוא מתאים לכם – צרו עמנו קשר ב"גנן הנדיב". אנו מספקים שירות מקצועי ללקוחות פרטיים, מוסדות ועסקים מכל הסוגים, לרבות שירותי שתילה וזריעה של דשא טבעי.

כדי לגלות אם הדשא הזה מתאים לכם, אנו נבדוק את תנאי השטח ואת תנאי האקלים באזור הגידול. אנו בוחנים בכל פעם מחדש את כל הגורמים שצריך לקחת בחשבון לפני, תוך כדי ולאחר הקמה של גינות – קטנות וגדולות כאחד. אצלנו תיהנו ממעטפת שירות שכוללת ייעוץ, בדיקות שטח, הקמת גינות ותחזוקת גינות עם האמצעים הטבעיים וגם החדשניים ביותר. פנו אלינו בכל עת, ונשמח לסייע לכם בהקמת גינה יפיפייה עם דשא טבעי ואלמנטים אחרים שתרצו לשלב בפינת החמד שאתם מתכננים.

דשא רייגראס
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן