דשא טיפווי

כיום, כדי ליהנות מדשא עם מראה שופע וירוק כבר אין צורך לשתול זרעים ולהמתין לצמיחה מלאה. מרבדי דשא טבעיים ומלאכותיים מאפשרים למלא חלקות אדמה קטנות וגדולות במהירות, וניתן לבחור את הדשא המתאים לכם ביותר מבין מגוון סוגי מרבדים מוכנים. אם אתם מעדיפים את המראה והתחושה של דשא טבעי, דשא טיפווי יכול להתאים לכם, וכאן נסקור את סוג הדשא האהוב הזה, וכיצד ניתן לגרום לשגשוגו בצורה אופטימלית.

תוכן עניינים

מה זה דשא טיפווי?

טיפווי דשא הוא דשא טבעי, בעל מרקם עדין ורך למגע. זן הדשא הזה הוא בעל צמיחה צפופה, והוא מתאים בעיקר לשטחי אדמה גדולים, לרבות מגרשי ספורט, מגרשי גולף וגינות ציבוריות. דשא טיפווי נוצר מהכלאה של מספר זנים, ויש לו גוון ירוק כהה יחסית וצמיחה צפופה. העמידות של דשא טיפווי לדריכה היא גבוהה במיוחד, כך שהיא מתאימה לגינות קטנות עם תנועת רגליים גדולה, וכן למגרשים ציבוריים.

דשא דרבן פריחה

המאפיינים של דשא טיפווי

כאמור, דשא טיפווי הוא דשא בעל צמיחה צפופה במיוחד. הדשא הוא בעל מערכת קני שורש חזקה, ולכן הוא לא נתלש ממקומו בקלות. הודות לכך, טיפווי דשא מתאים במיוחד למקומות שבהם יש דריכה מרובה – כמו מגרשי ספורט. הוא מתאים במיוחד לגידול במזג אוויר טרופי, ולכן הוא עמיד מאוד לחום הישראלי. הדשא הזה פחות מתאים לטמפרטורות נמוכות, אך הוא משגשג במקומות חמים יחסית, עם שמש ישירה מרובה. דשא טיפווי מצמיח קני שלוחות וקני שורש, כך שהאחיזה שלו בקרקע איתנה. אם אתם מחפשים דשא עמיד ולא "מפונק", הסוג הזה בהחלט יכול להתאים לכם.

דשא טיפווי טיפול: מה חשוב לדעת?

דשא טיפווי מותאם לתנאי מזג אוויר טרופיים, ולכן הוא זקוק לשמש ישירה במשך שעות רבות. בממוצע, הדשא הזה זקוק ל-8 שעות של שמש ישירה ביום, כך שהוא מתאים לאזורים שמשיים וחמים. לדשא מסוג טיפווי יש צמיחה צפופה במיוחד, והוא זקוק לכיסוח תדיר. מומלץ לבצע כיסוח אחת לשבוע לפחות, ועד שלוש פעמים בשבוע.

מבחינת גובה כיסוח, יש לכסח דשא טיפווי לגובה של 1.5-2.5 ס"מ בערך כדי לשמור על מראהו ולהבטיח צמיחה תקינה. השקיה בינונית מספיקה לדשא טיפווי; מערכות השקיה אוטומטיות מאפשרת להשקות את הדשא הזה בצורה אופטימלית – בייחוד אם מדובר במגרשים גדולים.

דישון גם הוא חשוב בשביל השגשוג של טיפווי דשא: כדי לשמור על המראה והאיכות של הדשא, יש לבצע דישון ברמה גבוהה, וכן לטפל בו נגד מזיקים. עמידותו למלח בינונית, וחשוב להשתמש בדשן ייעודי שיבטיח צמיחה אופטימלית.

דשא דרבן

דשא טיפווי יתרונות

לטיפווי יש מספר יתרונות בולטים: ראשית כל, הקליטה שלו מהירה, כך שניתן לכסות איתו שטחים גדולים בזמן קצר. עמידותו של הדשא הזה גבוהה במיוחד, וגם אם מתרוצצים עליו במשך שעות ארוכות, צמיחתו הצפופה והאיתנה תשמור עליו.

בהתחשב בתנאי האקלים החמים בישראל, מדובר בדשא שמתאים לאזורים רבים. טיפווי דשא אוהב שמש רבה, כך שהוא יחזיק מעמד יפה במשך כל השנה. ניתן להשתמש בו גם עבור גינות ביתיות, אך צבעו הכהה יחסית אינו מתאים למרבית בעלי הגינות הפרטיות, אשר מעדיפים דשא ירוק בהיר במראה רענן.

דשא טיפווי חסרונות

מלבד היתרונות האלו, חשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות של דשא טיפווי; הדשא הזה זקוק לדישון תדיר, ועמידותו נגד מזיקים היא בינונית. מדובר בדשא טבעי, ולכן חשוב להקפיד למגן אותו בפניי מזיקים שעלולים לתקוף אותו. תדירות הכיסוח של טיפווי דשא גם היא מהווה חיסרון מסוים. לדשא הייחודי הזה יש צמיחה צפופה ונאה, ולכן הוא דורש כיסוח תדיר וכן דילול בעת הצורך.

איך לתחזק דשא דרבן גראס

דשא טיפווי מחיר

טיפווי דשא זמין במספר תצורות, ומחירו בהתאם. המחיר ההתחלתי של 1 מ"ר של הדשא הוא 10 שקלים, אך חשוב לשים לב לאיכות הדשא לפני שרוכשים מרבדים רבים. בנוסף, חשוב לדעת אם האדמה שעליה אתם מתכננים לשתול את שטיחי הדשא מתאימה לטיפווי, כדי להבטיח צמיחה איכותית ועמידה לאורך זמן.

טיפול בדשא דרבן גראס

האם דשא טיפווי מתאים לי?

אם אתם מעוניינים לרכוש דשא מוכן – טבעי או מלאכותי, חשוב שתבחרו את הדשא שמתאים לצרכים שלכם. בנוסף, חשוב שהדשא יתאים לסוג המגרש/גינה שאתם מעוניינים לכסות, מבחינת תנאי אקלים, מליחות באדמה ותנאי סביבה אחרים.

ב"גנן הנדיב" תוכלו ליהנות משירות ייעוץ מקצועי בכל עת, עבור כל צרכי הגינון שלכם. אנו עובדים עם המגזר הפרטי, הציבורי והעסקי, ומספקים שירותי גינון איכותיים לכל מטרה. כדי שתוכלו ליהנות מגינה יפיפייה או מגרש מוריק – אנו זמינים לכם.

לצד שירותי הייעוץ שלנו, אנו מספקים ללקוחותינו גם שירותי בנייה והקמת גינות, וכן שירותי תחזוקה שוטפים. אם אתם שוקלים לשתול דשא ולא בטוחים מה לבחור, פנו אלינו בכל עת. אנו נשמח לספק לכם ייעוץ על סוג הדשא המתאים לכם ביותר, לצד שירותי הנחת דשא, תחזוקה וליווי לאורך כל הדרך.

דשא טיפווי קיים במספר תצורות, ולכן מחירו בהתאם. המחיר ההתחלתי של 1 מ"ר של הדשא הוא 10 שקלים, אך חשוב לשים לב לאיכות הדשא לפני שרוכשים מרבדים רבים.

דשא טיפווי נחשב לעמיד במיוחד וגם אם מתרוצצים עליו במשך שעות ארוכות, צמיחתו הצפופה והאיתנה תשמור עליו.

דשא טיפווי מותאם לתנאי מזג אוויר טרופיים, ולכן הוא זקוק לשמש ישירה במשך שעות רבות. בממוצע, הדשא הזה זקוק ל-8 שעות של שמש ישירה ביום, כך שהוא אידאלי לאקלים הישראלי.

מומלץ לבצע כיסוח אחת לשבוע לפחות, ועד שלוש פעמים בשבוע. מבחינת גובה כיסוח, יש לכסח דשא טיפווי לגובה של 1.5-2.5 ס"מ בערך כדי לשמור על מראהו ולהבטיח צמיחה תקינה.

הכנת הקרקע לשתילת דשא
דשא דרבן
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן