מחיר התקנת מערכות השקיה ומחשב השקיה לגינה והמרפסת

מערכות השקיה לגינה מהוות את הדרך היעילה ביותר לחסוך מעצמנו את העבודה המייגעת של השקיית הגינה באופן מדויק לאורך כל ימי השנה בלי להציף אזורים מסוימים ביותר מדי מים או לייבש בטעות אחרים.

פתרונות כמו צינור פשוט או אפילו משפך מים מתאימים אולי לכמה ארוגות ואגרטלים, אבל כשמדובר על גינות גדולות והרכב מגוון של צמחים, עדיף להפקיד את המשימה בידיה של מערכת ממוחשבת להשקיה.

מערכת השקיה ממוחשבת פועלת בדרך כלל באמצעות מחשב מרכזי אליו ניתן לתכנת כמה תכניות בהתאם לצורך ובאופן דינאמי. המערכת מצידה שולטת בהזרמת המים אל הצינורות, הממטרות או הטפטפות השונות.

באנלוגיה מעט גסה, אפשר להשוות זאת ממעבר בניקוי על ידי מטאטא ויעה שלא עולים כמעט, אבל גוזלים זמן וגם גורמים לכאבי גב לעומת שימוש בשואב אבק קומפקטי מהדור החדש (בוש, דייסון) או אפילו אוטומטי לחלוטין (אי-רובוט).

התקנת המערכת השקייה אוטומטית לגינה – עלויות ומחירים

התקנת מערכת השקיה לגינה

העלות הממוצעת של התקנת המערכת תלויה בכמה גורמים:

  • מורכבות המערכת
  • אופי הצמחייה
  • גודל הגינה

כשלוקחים בחשבון את כל שלושת הפרמטרים, המחיר של מערכת לגינות קטנות קטנות של פחות מ-15 מ"ר מתחיל אפילו ב-2,000 ש"ח אך גינות גדולות יותר של 80 מ"ר  כבר זקוקות למערכות מורכבות מאוד שיכולות להגיע לעלות של -6,500 ₪ ואף יותר.

בכל מקרה, חשוב לקבל הצעת מחיר מסודרת עם כל הרכיבים (ראשים,מחשבים,ברזים,מתזים, טפטפות וכו'), מספר ימי עבודה מוערכים ועבודות תשתית נוספות אם ישנן.

הרכבת מערכת השקייה אוטומית

הרכבת מערכת השקייה כוללת כמה שלבים:

  • בשלב הראשון של התקנת המערכת בודקים מה יהיה המקור המרכזי היעיל ביותר לאגירת ופיזור המים, אך לא פחות חשוב, הניקוז שלה. מכאן יוצא ראש ההשקיה שהוא אחד החלקים החשובים בה אם לא החשוב ביותר.
  • בשלב השני צריך לבחור את מערכת הסינון הטובה ביותר מכיוון שלא כל מי ההשקיה בארץ הם מאותה איכות. בין סוגי הסינונים הקיימים אפשר לציין סינון רשת, דיסק פילטר, חול או חצץ וקיימת גם אפשרות של סירקולציה.
  • בשלב הבא מתכננים את מערכת הברזים, הצינורות והטפטפות: כל ברז נפתח לכמה צינורות, הצינורות יושבים מתחת לאדמה והטפטפות או מתזים (המונח המקצועי לממטרה) מעליהם. כל סוג של צמחיה זקוק כמובן ללחצים וכמויות אחרות של מים. לדוגמה, לעצים בדרך כלל צריך ברז נפרד מכיוון שהם זקוקים לנפח גדול של מים.

בניית מערכת השקיה לגינה שכוללת גם דישון

מערכת השקיה לגינה עם דישון

מערכת השקייה ממוחשבת שכוללת גם אלמנט של דישון היא המילה האחרונה, אבל עדיין לא הפכה לסטנדרט. גם כאן מערכת דישון אוטומטית יכולה לחסוך לא רק זמן וכסף, אלא בסופו של דבר גם להעשיר ולשפר את מערך הצמחייה שיגדל בצורה בריאה יותר.

עם זאת, כאשר עושים שימוש בדישון, יש להקפיד הקפדה יתרה על האמצעים למניעה של זרימה חוזרת של המים (מז"ח) על מנת לא לפגוע באיכות מי המים ואף לגרום לסיכון בריאותי. ביקורת ניתן לעשות דרך משרד הבריאות ורצוי לעשות זאת מן הסתם דרך הצינורות המקובלים (תרתי משמע).

תיקון מערכת השקיה לגינה 

תיקון מערכת השקיה לגינה

חשוב לדעת: כמעט כמו עם כל טכנולוגיה אחרת, כך גם מערכות השקיה לגינה עוברות שינויים ושכלולים דרסטיים. החלקים הזולים והתדירים ביותר שיש לשים לב שלא נגרם להם נזק הם המטזים והטפטפות. אפשר להחליף או לתקן אותם כטלאי על טלאי, תלוי מהו המצב ומהו גיל המערכת.

מנגד, לעיתים קורה ואני נתקל בלקוח שהחזיק מערכת במשך 10 או 15 שנים, ואז הסיכוי שיהיה אפשר לתקן אותה על ידי החלפה של חלק אחד ספציפי או פירוק והרכבה פשוטים הוא לא גבוה. המערכות האלו, בטח הישנות יותר, הן לא מודולרית באופן שבו אפשר פשוט לפרק ולהרכיב אותן מחדש. למעשה, כל ניסיון לתקן בכוח כזה יכול רק להחמיר את המצב…

לכן, תמיד רצוי לבצע תחזוקה מקצועית למערכת ולא לחכות למצב שבו יחלו נזילות או חריקות.

התקנת מערכות השקיה לגינה

שירותים נוספים

טיפים לשתילת וזריעת דשא בגינה

שתילת מרבדי דשא טבעי

בעבר, כדי ליהנות מגינות ומדשאות מלאות בדשא היה צריך להתאזר בסבלנות רבה; התהליך דרש זריעת דשא מאפס, כלומר זריעה של זרעים, טיפוח הזרעים, השגחה על

קרא עוד »

חיפוי קרקע לגינה

חיפוי קרקע לגינה מהווה שיטה מצוינת לעיצוב של הגינה, לשדרוג המראה שלה ולשמירה על הצמחים והפרחים שקיימים בה, כמו גם אלו שעומדים להישתל בשטחה. חיפויי

קרא עוד »
גיזום עצים הגנן הנדיב

גיזום עצים

גיזום עצים היא פעולה שנועדה לשנות את מראה העץ, לצמצם את גודלו ובכך למנוע בעיות שונות שעלולות להיווצר, אם העץ יצמח ויתרחב יתר על המידה.

קרא עוד »
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן