שבבי עץ לגינה

חיפוי קרקע הוא רכיב חיוני שמאפשר לא רק לשדרג מראה של גינות, אלא גם לספק לקרקע יציבות. היציבות הזו מאפשרת לטפח צמחים בצורה מיטבית, ועבור המשימה הזו ניתן להשתמש במגוון סוגי חיפויים. חשוב לבחור את חיפוי הקרקע שמתאים עבור הגינה שלכם, ואחת האפשרויות שעומדות בפניכם היא שבבי עץ לגינה. השבבים האלו, שנקראים גם 'רסק עץ', מתאימים למגוון חיפויים, ויישום מדויק שלהם יכול לעשות פלאים בגינה שלכם.

שבבי עץ לגינה

תוכן עניינים

מהם שבבי עץ לגינה?

שבבי עץ לגינה הם חתיכות עץ קטנות, העשויות בדרך כלל מענפי עצים, גזעים או אפילו קליפות עץ. השבבים יכולים לשמש בערוגות כחיפוי כדי לעזור לשפר את בריאות הקרקע, לשמור על לחות, לעכב צמיחת עשבים שוטים ולווסת את טמפרטורת הקרקע. 

כאשר רסק עץ מתפרק, הוא משחרר חומרים מזינים לאדמה, מה שיכול להועיל לצמיחה של צמחים שונים בגינה. שבבי עץ לגינה הם גם אפשרות בת קיימא וידידותית לסביבה עבור עבודות גינון שונות. הם יכולים להוסיף אלמנט אסתטי לחללים חיצוניים, תוך שיפור הצמיחה של הצמחים בגינה שלכם.

שבבי עץ המכונים רסק עץ

אילו שבבי עץ קיימים?

שבבי עץ קיימים במספר תצורות שונות, כאשר כל סוג מתאים למטרה אחרת. הסוגים הרווחים ביותר כיום הם:

  1. שבבי עץ רכים: עשויים מעצים מחטניים, כמו אורן, והם בדרך כלל זולים יותר וזמינים יותר מסוגים אחרים. השבבים האלו יכולים להיות שימושיים לדיכוי צמיחת עשבים ולחיפוי הקרקע.
  2. שבבי עץ קשים: השבבים הלו עשויים מעצים נשירים, כמו אלון או מייפל, והם צפופים יותר ומתפרקים לאט יותר מאשר שבבי עץ רך. שבבים מהסוג הזה עשויים להיות יקרים יותר משבבי עץ רכים, אבל הם מספקים חיפוי עמיד לאורך זמן, מדכאים צמיחת עשבים ומסייעים בשליטה על שחיקת הקרקע.
  3. שבבי קליפה: השבבים האלו עשויים מקליפת עצים, ומשמשים בדרך כלל כחיפוי קרקע בפרויקטי גינון. רסק עץ מקליפה מתפרק לאט, עוזר לשמור על לחות, והוא יכול גם להוסיף אלמנט דקורטיבי לגינות.
  4. שבבי עץ קומפוסט: שבבים מהסוג הזה מהווים קומפוסט אורגני; אלו הם שבבי עץ שהתיישנו יחד עם חומרים אורגניים אחרים, ומטרתם היא להוסיף חומרי הזנה חיוניים לקרקע. שבבי עץ קומפוסט משמשים לחיפוי קרקע, והם מזינים צמחים עם חומרים חיוניים.

מהם היתרונות של רסק עץ לחיפוי גינה?

רסק עץ לחיפוי גינה מתאים למגוון גינות, והוא מספק מספר יתרונות משמעותיים, כמו:

  1. שמירה על לחות הקרקע: שבבי עץ פועלים כחיפוי טבעי ומסייעים בשמירה על הלחות באדמה, ובכך מפחיתים את הצורך בהשקיה תדירה. זה יתרון משמעותי מיוחד במדינה כמו ישראל, שבה יש ימים חמים רבים במהלך השנה, והתנדפות מים רבה בשעות מסוימות ביום.
  2. ויסות טמפרטורת הקרקע: חיפוי של רסק עץ מאפשר לווסת את הטמפרטורה בקרקע, ולצנן גינות בימים חמים.
  3. דיכוי צמיחת עשבים: עשבים שוטים משתלטים על משאבים של צמחים בגינות, וזה חשוב לרסן אותם. חיפוי של רסק עץ מאפשר לעכב ולדכא צמיחה של עשבים שוטים, והודות לכך הדשא והצמחים גדלים באופן מיטבי.
  4. שיפור בריאות הקרקע: שבבי עץ מתפרקים עם הזמן, ומוסיפים חומר אורגני יקר ערך בחזרה לאדמה. זה משפר את בריאות, פוריות ומבנה הקרקע, ובכך מועיל לשגשוג של מיקרואורגניזמים מועילים ושורשי צמחים.
  5. ידידותיות לסביבה: שבבי עץ מתכלים ומהווים אפשרות אורגנית ואקולוגית להקמת גינה. בכך רסק עץ גם מפחית את הצורך בדשנים סינטטיים וחומרי הדברה כימיים.
  6. תוספת אסתטית לגינה: שבבי עץ לגינה מוסיפים טאץ' אסתטי נעים לגינה על ידי יצירת מראה טבעי וכפרי.
  7. חיסכון לאורך זמן: שבבי עץ הם חסכוניים יותר בהשוואה לחומרי גינון אחרים כמו חצץ או אבני טוף, ומאפשרים לחסוך כסף רב לאורך זמן.

מחיר שבבי עץ לגינה

שבבי עץ לגינה מחיר משתנה בהתאם לסוג השבבים והשימוש שלהם. מחיר של שק של 50 ליטר שבבי עץ עולה כמה עשרות שקלים, והמחירים משתנים בהתאם לכמות וטיב השבבים שאתם בוחרים.

כיצד לנצל רסק עץ באופן מיטבי? הגנן הנדיב כאן לעזרתכם

שבבי עץ, כאמור, יכולים לשמש למגוון משימות ומטרות ברחבי הגינה; המוצר הייחודי הזה יכול להפיח חיים בגינה כאשר הוא בתצורה קומפוסט, לשמש כחיפוי קרקע ולתת מראה אסתטי לאזורים שונים. כדי לנצל שבבי עץ לגינה באופן מיטבי, חשוב לבחור את השבבים המתאימים למטרות שלכם, להגדיר את האזורים הנדרשים ולבסוף ליישם את השבבים בצורה הנכונה.

בחברת הגנן הנדיב אנחנו מספקים ללקוחותינו מגוון שירותי ייעוץ, גינון ואדריכלות נוף, בדגש על פתרונות אקולוגיים וידידותיים לסביבה. שבבי עץ קטנים, וכן שבבי עץ גדולים, הם חלק בלתי נפרד מעולם הגינון, ואנחנו מנצלים אותם באופן מיטבי בכל פרויקט מחדש.

אם אתם מעוניינים בחיפוי קרקע טבעי ואורגני, רוצים לשפר את בריאות הגינה שלכם ולראות אותה צומחת – אנחנו כאן עבורכם. במסגרת השירות שלנו אנחנו מספקים ללקוחותינו פתרונות חיפוי קרקע וגינון שונים, כולל חיפוי שבבי עץ ממגוון סוגים. ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת, וליהנות משירות מקצועי ואדיב לכל מטרה. כאן תוכלו ליהנות מהפתרונות היעילים והאקולוגיים ביותר עבור הגינה שלכם, ולראות תוצאות איכותיות וארוכות טווח, עם שירותי גינון ותחזוקה שוטפים לפי דרישה.

שאלות ותשובות

רסק עץ הוא תערובת של שבבי עץ, המופקים מענפים, גזעי עצים וכן קליפות עצים. השימוש המרכזי ברסק עץ הוא כחיפוי קרקע, שמטרתו לספק יציבות לקרקע וחומר אורגני מתכלה להזנת צמחים. ישנם מגוון סוגים של שבבי עץ, וחשוב לבחור את הסוג הנכון עבור הגינה שלכם ועבור המטרות שהגדרתם לגינה.

המחיר של שבבי עץ קטנים נקבע לפי טיב השבבים והכמות שלהם. המוצרים האלו נמכרים בשקים, כאשר שבבי עץ לגינה מחיר עבור שק של 50 ליטר מתחיל מכמה עשרות שקלים.

שבבי עץ משמשים בעיקר להענקת יציבות לקרקעות, וכן לאדניות וערוגות. מעבר לכך, שבבי עץ משמשים גם כחומר אורגני מתכלה להזנת צמחים, בדומה לדשן, לוויסות טמפרטורת הקרקע ולעיכוב צמיחה של עשבים שוטים.

ישנם מספר סוגים של שבבי עץ לגינה: שבבי עץ רכים, שבבי עץ קשים, שבבי עץ  קליפה ושבבי עץ קומפוסט.

שבבי עץ המכונים רסק עץ
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר
דילוג לתוכן