מדריך לגידול חסה – איך מגדלים חסה טרייה וטעימה בבית?

אולי תתפלאו לגלות, אבל החסה האהובה שהולכת עם כל סלט – סופר קלה לגידול ויותר מזה – אפשר לגדל אותה כמעט בכל מקום – באדמה, בעציץ או באדנית. החלק הכי טוב בגידול חסה בבית? זה שמהרגע שאתם שותלים אותה ומשתמשים בה, תוכלו לקטוף ממנה עוד ועוד – והיא תמשיך להתחדש כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת. היא גדלה בקלות ובמהירות והיא חובבת מזג אוויר, קריר, עם התנאים הנכונים תוכלו לקטוף חסה מתוקה, פריכה וטעימה ישר מהערוגה לצלחת. אז מה אתם צריכים לדעת על גידול חסה? המשיכו לקרוא.

איך לגדל חסה

אם אתם לא אוהבים חסה, כנראה לא אכלתם חסה מתוצרת עצמית. יש מגוון רחב של זנים – רומית, ערבית, מסולסלת, אמריקאית וגם הסלנובה היוקרתית. מדובר בירק חד שנתית, אידאלי לגדל בסתיו ובאביב – היא משגשגת בטמפרטורות קרירות ואת רוב הזנים אפשר לקטוף כבר תוך 30 ימים!

מתי אפשר לגדל חסה?

כמו שאמרנו, חסה אוהבת מזג אוויר קריר, אתם יכולים לשתול אותה החל מספטמבר ועד מרץ. הרבה אנשים רוצים לגדל אותה בקיץ, אך מדובר בירק שצריך כמויות גבוהות של מים – והחסה לא חובבת ימים חמים וכן אינה סלחנית כלפי חוסר השקיה. בנוסף, גם אם תצליחו לגדל אותה בקיץ, החסה בגלל החום תרצה לצאת לפריחה, מה שייתן לעלים שלה טעם מר.

תנאי גידול לחסה – מדריך מזורז

  • עונה – סתיו-חורף.
  • שמש – שמש חלקית.
  • השקיה – בינונית.
  • פריחה – פרחים צהובים.
  • גיזום – אין צורך.
  • קצב צמיחה – מהיר.
  • חולשה – יובש, שבלולים.
תנאי גידול של החסה

איך ואיפה ניתן לשתול חסה?

חסה ניתן לגדל בכל מקום – בגינת ירק סטנדרטיתבגינה במרפסת, על הגג או אפילו על אדניות שתלויות בחלון. כל עוד היא מקבלת שמש ויש צל חלקי – תוכלו ליהנות מחסה טרייה למשך כל העונה הקרה. אנחנו ממליצים להתחיל משתיל ולא מזרע – מכיוון שתהליך הנביטה עשוי לקחת זמן (חודש לפחות).

מבחינת הרכב אדמה – חסה גדלה בצורה הטובה ביותר באדמה מנוקזת וקרירה. תוספת של חומרים אורגנים כמו קומפוסט – תגדיל את הניקוז, תספק חומרים מזינים חיוניים ותשפר את תנאי הגידול של החסה שלכם.

מרחקי שתילה – את שתילי החסה יש לשתול במרחק של 40 ס"מ בין שתיל לשתיל ואם אתם שותלים אותם בערוגה אז 30 ס"מ בין השורות.

השקיה – חסה צריכה השקיה קלה, תכופה ועקבית. המטרה היא לשמור על האדמה לחה. קחו בחשבון שבגלל שאתם מגדלים אותה בחורף, היא תקבל באופן טבעי יחסית הרבה מים, לכן הקפידו גם לא להשקות אותה יותר מדי כיוון שזה עלול לגרום לריקבון בשורשים, מחלות וצמיחה איטית. פתרון ההשקייה הטוב והנוח ביותר הוא התקנת מערכת השקייה אוטומטית.

הגנה מפני מחלות ומזיקים

יחסית לצמחים אחרים לחסות אין יותר מדי מזיקים בחורף, למעשה הדבר היחידי שאתם עשויים לסבול ממנו במהלך גידול החסה זה שבלולים וזחלים שירצו לנשנש לכם מהעלים. הפתרון המועיל ביותר הוא פשוט להסיר אותם ידנית בכל בוקר, באיזה שהוא שלב הם יפסיקו להגיע. אם תגדלו את החסה שלכם לתוך הקיץ, החום עשוי להחליש אותה וכתוצאה מכך כנימות עלולות להרוס את העלים שלה. הפתרון במקרה הזה – הוא לא לגדל חסה בקיץ, כיוון שזו לא באמת העונה שלה, או לחילופין, לעודד טורפים טבעיים כמו חיפושית השבע וריסוס עם סבון אורגני ושמן נים.

איך קוטפים חסה?

יש 2 אפשרויות לקטיף חסה, הראשונה היא להמתין שהחסה תצמח לגודלה הסופי – ולהוריד את כל הראש. האפשרות השנייה, היא פשוט לקטוף כל פעם את העלים החיצוניים – כך שהיא תמשיך להתחדש ולצמוח מחדש כל פעם.

זהו – גידול חסה הוא בין הפשוטים ביותר ומומלץ מאוד עבור אנשים שרק רוצים להתחיל לגדל ירקות. אם יש לכם עוד שאלות מוזמנים להשאיר לנו תגובה, נדאג לענות לכם בהקדם.

איך לקטוף חסה

אולי יעניין אותך?

תנאי גידול דשא רייגראס
טיפים לגינון וגידול ירקות

דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של

לכתבה המלאה »
מדריך לגידול חסה בבית
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר

הגנן הנדיב מבשל לכם המון הפתעות ל-2024

קורסים דיגיטליים לגינון ביתי מדריכים וטיפים לגידול פירות וירקות אורגניים

רוצה לקבל את המדריכים לפני כולם? מלאו את הפרטים!

דילוג לתוכן