איך לגדל כוסברה? טיפים לגידול כוסברה טרייה בבית

העולם מתחלק ל-2: אלה שאוהבים כוסברה, ואלה ששונאים. העלים והפרחים בעלי ניחוח חזק ויוצא דופן וזה ללא ספק צמח בעל חשיבות גדולה לכל מטבח. אז איך מגדלים אותו? האמת, שממש בקלות! וזה צמח תיבול אידאלי גם עבור הגננים המתחילים שבניכם.

איך לגדל כוסברה בגינה בבית

הכוסברה זה צמח חד שנתי והוא משתייך גם למשפחה של השמיר, שומר וקימל. כוסברה יכולה להגיע לגובה של 3 מטר והזרעים והעלים שלה משמשים לבישול (ואפילו לשתייה) הודות לטעם הנפלא וגם לסגולות הרפואיות שמשויכות לה.

איך מגדלים כוסברה? המדריך המזורז

  • עונה – חורף – אביב
  • שמש – שמש מלאה
  • השקיה – בינונית
  • פריחה – פרחים לבנים.
  • קצב צמיחה – מהיר.
גידול כוסברה בבית

איך לגדל כוסברה בגינה בבית

זה קל מאוד לגדל כוסברה ואפשר לגדל אותה החל מהסתיו – עד האביב, כל עוד קריר מעט. אפשר לגדל מזרעים – או משתילים מוכנים, הכול תלוי במה שאתם מעדיפים. רק חשוב לקחת בחשבון שלזרעים לוקח מעט זמן לנבוט.

  1. שתילה – בין אם זו זריעה או שתילה – חכו שיהיה מזג אוויר נוח, לא קפוא מדי. השתילים צריכים להיות במרחק של 3-4 סנטימטר זה מזה, יותר מכך עשוי להיות צפוף מדי. תוכלו לגדל את הכוסברה בגינת תבלינים באדמה, בעציץ, אדנית ואפילו בבית על חלון שטוף שמש.
  2. אור –  צמח הכוסברה משגשג באור שמש וצל חלקי, ולעתים קרובות הוא מעדיף את מזג האוויר הקריר יותר בסוף החורף ותחילת הסתיו. כשאתם מתכננים את הגינה שלכם, בחרו נקודה שלא תקבל יותר מדי אור שמש בשעות הצהריים, מכיוון שקרניים ישירות עלולות לשרוף את העלים שלה. כמו כן, שקלו  לשתול את הכוסברה שלך בעציצים, כך שבמידת הצורך, ניתן יהיה להעביר אותם לצל. כוסברה מגיבה ישירות לכמות אור היום שהיא מקבלת, וכמות גדולה מדי עלולה לגרום לה לפרוח מוקדם. אתם יכול לעצור את הפריחה ולהאריך את עונת הגידול שלה קצת יותר זמן על ידי הקפדה רמות אור נכונות.
  3. אדמה –בכל הנוגע לבחירת תערובת הקרקע המתאימה לכוסברה שלכם, חשוב לבחור בתערובת בעלת pH ניטראלי עד חומצי (6.2 עד 6.8 הוא הטוב ביותר) מנוקזת ושמתייבשת במהירות.
  4. השקיה ודישון – הקפידו להשקות את הכוסברה שלכם מדי יום – אתם לא צריכים להציף אותה במים, אך חשוב לשמור על האדמה לחה, מכיוון שהאדמה יבשה עלולה לגרום לה להתחיל לפרוח בטרם עת,הפתרון הטוב ביותר הוא התקנת מערכת השקייה לגינה, כך תוכלו להיות בראש שקט שהכוסברה שלכם מקבלץ בדיוק את כמו המים שהיא צריכה. כמו כן תוכלו מדי פעם להאכיל אותה עם הומוס נוזלי, אבל למען האמת מעבר לכך, הכוסברה לא זקוקה לחומרים מזינים נוספים.
איך לגדל כוסברה בבית

איך קוטפים כוסברה?

בחרו בעלי כוסברה טריים לפי הצורך, תתפסו חופן ותגזרו. הכוסברה תמשיך להתחדש. אל תפחדו מפריחה – מכיוון שגם הפרחים מוסיפים המון טעם לסלט.

האם יש מזיקים לכוסברה?

כוסברה מוטרדת לעתים רחוקות מחרקים או ממחלות. נראה שהעלים הריחניים משמשים כ"דוחה חרקים" טבעי.

כנימות הן המזיק העיקרי שעשויות להתיישב על כוסברה בעיקר בעונה החמה – כאשר הן כבר נמצאות בכל מקום. במצב כזה פשוט שוטפים ומרססים אותם במים. לעולם אל תשתמשו בכימיקלים על צמחים שאתם מתכננים לאכול.

איך משמרים זרעים של כוסברה?

אם אתם רוצים לשמור זרעים של כוסברה לאכילה או לעונה הבאה – אפשרו לכמה צמחים לפרוח. לאחר הפריחה, כאשר הזרעים יתחילו להופיע והצמח רק יתחיל למות, משכו אותו למעלה והניחו את ראשי הזרעים בשקית נייר גדולה. תתלו את זה הפוך כדי שזה יתבייש ביסודיות. לאחר מספר שבועות תוכלו לנער את הרעים בעדינות לשקית.

אולי יעניין אותך?

תנאי גידול דשא רייגראס
טיפים לגינון וגידול ירקות

דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של

לכתבה המלאה »
טיפים לגידול כוסברה
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר

הגנן הנדיב מבשל לכם המון הפתעות ל-2024

קורסים דיגיטליים לגינון ביתי מדריכים וטיפים לגידול פירות וירקות אורגניים

רוצה לקבל את המדריכים לפני כולם? מלאו את הפרטים!

דילוג לתוכן