איך לגדל פטרוזיליה? טיפים לגידול פטרוזיליה טרייה בבית

כולנו מכירים את הפטרוזיליה – היא משתמשת אותנו לעיתים קרובות בתיבול המנות האהובות עלינו, אבל התועלת שלה חורגת הרבה יותר מלבד טעמה הנפלאה: היא מספקת מגוון תכונות בריאותיות, עם שפע של ויטמינים מועילים, מינרלים ונוגדי חמצון. יש אנשים שנוהגים לשתות חליטות פטרוזיליה הודות לסגולותיה הרבות. אז אם חשקה נפשכם בפטרוזיליה אורגנית בגינה שתוכלו לקטוף ממנה עלים טריים בכל יום – הכנו לכם מדריך מפורט לכל הדרכים לגדל אותה.

איך מגדלים פטרוזיליה לבד

הפטרוזיליה היא צמח דו שנתי שגדל יחסית בקלות בגינה, בעלת עלים ירוקים-כהים ומשולשים (לעומת הכוסברה, שהרבה נוטים להתבלבל, עלים לא מחודדים). היא צומחת הכי טוב במזג אוויר קריר עד האביב, בקיץ קצת יותר קשה לה והיא נוטה לפרוח מהר.

רוב זני הפטרוזיליה גדלים בקצב בינוני ויגיעו לשיא אחרי 60 יום מזריעה, שיעורי הנביטה שלהם נמוכים ביחס לעשבי תיבול אחרים, לכן אנחנו ממליצים בחום להתחיל משתילים.

איך מגדלים פטרוזיליה? המדריך המזורז

  • עונה – סתיו – אביב
  • שמש – שמש מלאה
  • השקיה – בינונית
  • פריחה – פרחים לבנים.
  • קצב צמיחה – בינוני.
טיפים לגידול פטרוזיליה

איך מגדלים פטרוזיליה בגינה – המדריך המלא

איפה: כמו הרבה עשבי תיבול אחרים, פטרוזיליה יכולה לגדול בגינת תבלין בחוץ וגם באדניות או בעציצים, זה באמת תלוי בהעדפה שלכם.  אם אתם רוצים לגדל פטרוזיליה בתוך הבית – זה אפשרי, רק חשוב למקם את העציץ ליד חלון שטוף שמש. גם בחוץ יש לבצע את השתילה במקום שמשי (וכמובן בעונה יחסית קרירה, סתיו או אביב).

מתי: למרות שפטרוזיליה היא צמח שקל מאוד לגידול משתיל, הנביטה יכול להיות תהליך איטי יותר מצמחי תבלין אחרים. אם אתם בכל זאת רוצים להתחיל מזרעים, יש לבצע זאת לפני שנהיה קר מדי. להנבטה מהירה יותר תוכלו להשרות את הזרעים במים למשך הלילה לפני שזורעים אותם.

אדמה: שתלו פטרוזיליה באדמה לחה, דשנה, ומאווררת היטב. שלבו באדמה גם קומפוסט עשיר בתחילת עונת הגידול.

שמש: פטרוזיליה מסתדרת טוב גם בסביבות שמש מלאה וגם בשמש חלקית. אם אתם שותלים פטרוזיליה בתוך הבית, דאגו לגדל אותה ליד חלון שטוף שמש.

מים: למרות שהפטרוזיליה צומחת במיטבה באדמה לחה, היא יחסית סובלנית וסלחנית לתקופות ללא מים.

מרווח: מרווחי הזריעה צריכים להיות 5 ס"מ והמרווח בין השורות 15 ס"מ. עומק זריעה: 0.5 ס"מ.

ליד מי אפשר לשתול? שתלו פטרוזיליה לצד עגבניות, תירס ואספרגוס. אם יש לכם ורדים בגינה, שתילת פטרוזיליה בקרבת מקום משפרת את הבריאות והארומה של הוורדים.

מדריך וטיפים לשתילת פטרוזיליה בגינה

איך לקטוף פטרוזיליה?

פטרוזיליה בדומה לכוסברה, אפשר לקטוף כל פעם קצת – והיא תמשיך להתחדש ולגדול. בחרו לקטוף את העלים הצעירים, תמיד העדיפו לקטוף מסביב ולא מבפנים – זה יעודד צמיחה והתחדשות מהירה יותר של הצמח. לקראת סוף העונה (באביב) כדאי כבר לקטוף את כל הצמח, או לחילופין – להשאיר לפריחה ולשמור את הזרעים לשנה הבאה.

איך לקטוף פטרוזיליה

מעולה! קטפתי פטרוזיליה, אך איפה אני מאחסן אותם?

בגדול – רצוי לקטוף ולאכול את מה שאתם צריכים, זה היתרון המרכזי בגינת ירק ביתית. אבל אם אתם בכל זאת קטפתם יותר מדי – תוכלו לאחסן את הפטרוזיליה ב-2 דרכים:  מיובשת או טרייה, כאשר את הטרייה יש להכניס את הגבעולים למים ובמקרר, את הפטרוזיליה המיובשת  -כשמה יש לייבש אותה, תופסים צרור, קושרים עם חבל ובמקום מאוורר ומוצל תולים אותה. לאחר שהיא מתייבשת מפוררים אותה ומאחסנים בצנצנת אטומה.

מקווים שהמדריך הזה עזר לכם. יש לכם עוד שאלות? מוזמנים להשאיר לנו תגובה ונדאג לחזור אליכם בהקדם עם תשובה.

שיהיה בהצלחה ובתיאבון! 

אולי יעניין אותך?

תנאי גידול דשא רייגראס
טיפים לגינון וגידול ירקות

דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של

לכתבה המלאה »
איך לגדל פטרוזיליה
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר

הגנן הנדיב מבשל לכם המון הפתעות ל-2024

קורסים דיגיטליים לגינון ביתי מדריכים וטיפים לגידול פירות וירקות אורגניים

רוצה לקבל את המדריכים לפני כולם? מלאו את הפרטים!

דילוג לתוכן