איך לגדל בצל ירוק? טיפים לגידול בצל ירוק בבית

בצל ירוק הוא ללא ספק אחד הירקות הפופולאריים בישראל, ולא לשווא: טעמו ייחודי אך עדין במידה, והוא משתלב נהדר בשורה ארוכה של מאכלים. מה שרבים לא יודעים, הוא שבנוסף למעלותיו הקולינריות, גם מאוד פשוט לגדל אותו בבית, בחצר, בעציץ על אדן החלון ואפילו באגרטל או בקבוק ללא אדמה – האפשרויות מגוונות אך בכולן המאמץ מועט והתוצאה טעימה ומשמחת. במאמר הבא נציג את השיטות השונות לגידול ביתי של בצל ירוק, תוך התייחסות לדגשים וטיפים רלוונטיים : השקיה, תאורה, וכיוצא בזאת.

תנאי גידול בצל ירוק

תנאי גידול בצל ירוק – המדריך המזורז

  • עונה – סתיו חורף
  • שמש – חצי צל
  • השקיה – בינונית
  • פריחה – פרחים לבנים 
  • גיזום – אין צורך
  • קצב צמיחה – מהיר
איך לגדל בצל ירוק

אז איך מגדלים בצל ירוק?

העונה הטובה ביותר לגדל בצל ירוק, זה בסתיו או בחורף – לאחר מכן, זה עשוי להיות מעט מאתגר כיוון שהחום יעודד אותו לפרוח כל הזמן או שמזיקי הקיץ יחגגו עליו (יחד עם זאת, יש הרבה אנשים שמצליחים לגדל בצל גם בקיץ, פשוט שומרים על סביבה מוצלת ויותר מים.)

תוכלו לקנות בעונה שתיל מוכן או לחילופין זרעים. דרך נוספת, היא להשתמש בבצל רגיל – לבן או סגול, לשים במים ותוך מספר ימים יצמחו עלים שאנו מכירים כ"בצל ירוק", אך קחו בחשבון שהטעם עשוי להיות מעט שונה בגישה זו.

הנה כל השלבים בדרך לבצל ירוק טרי בגינתכם:

1. שתילה  את שתילי הבצל יש לשתול באדמה בעומק של 1 ס"מ, תוך שמירה על מרווחים של 10 עד 20 ס"מ.  אין מניעה לשתול אותם בין צמחי תבלינים אחרים (וזה אפילו מומלץ) אם יש כאלה בגינה.

2. תאורה מבחינת תאורה, מומלץ לא לשתול במיקום בו יש שמש ישירה כל היום, אלא בתנאים של חצי צל. בהמשך נראה כי ניתן לגדל בצל ירוק גם בתוך הבית, אבל אז כמובן יש להקפיד על קרבה למקור אור.

3. השקיה בכל הקשור להשקיה, חשוב לשמור על האדמה לחה, אך מנגד גם חשוב לא להשקות יותר מידי ו"להציף", זה עשוי להוביל לריקבון בשורשים, ההמלצה שלנו היא להשתמש במערכות השקייה לגינה.

גידול בצל ירוק בבית

האם אפשר לגדל בצל ירוק בעציץ או אדנית?

גידול בצל ירוק בעציץ או באדנית דומה מאוד לגידול בגינה, אך יש לשים לב למספר הבדלים. מבחינת כמות אדמה ההנחיות הן זהות, כמו גם מבחינת השקיה, אך מה שחשוב לשים לב אליו הוא נושא התאורה. אם העציץ או האדנית נמצאים בחצר, כמובן אין בעיה, כאשר העדיפות היא לתנאים של חצי צל. אם אתם רוצים לגדל את הבצל בתוך הבית, אז יש להקפיד על קרבה לחלון שמקבל שמש ישירה לפחות מספר שעות ביום.  

גידול בצל ירוק באדנית או עציץ

גידול בצל ירוק ללא אדמה – איך עושים את זה?

אם לכם בית פרטי או גינת ירק, שיטת הגידול המגניבה ביותר לדעתנו, היא זו שלא מצריכה אדמה, עציץ, אדנית, גינה או למעשה כמעט אף אביזר. היופי בגידול בצל ירוק באופן לא נעוץ רק בפשטות, אלא גם בשקיפות, תרתי משמע: ניתן לראות מיום ליום איך הבצל מצמיח שורשים וגבעולים וגדל כל פעם מחדש! ככל הנראה אחרי שתנסו את זה, אתם לא תצטרכו לקנות יותר בצל ירוק בסופר.

איך בעצם מגדלים בצל ירוק בשיטה זו?

כל מה שאתם צריכים זה שאריות בצל ירוק שנשארו לכם מהסלט (החלק הלבן) וכלי זה יכול להיות כל כלי – בקבוק, צנצנת, אגרטל, כוס וכו', כאשר העדיפות לכלי שקוף כדי לראות את התהליך בפעולה מיום ליום. לאחר מכן, יש למזוג מים עד כמחצית מגובה הכלי ולהניח בתוכו את שאריות הבצל. בשלב הבא, תוודאו שאתם ממקמים אותו באזור מואר. תוך יומיים/שלושה כבר תוכלו לחזות בפלא: מתוך שאריות הבצל יצמחו כלפי מעלה עלים חדשים וכלפי מטה שורשים. תוכלו להשתמש כל פעם בעלים (ולראות איך הם צומחים שוב ושוב) או לחילופין לשתול באדמה.

עבור כל חובבי הבצל הירוק, ובוודאי שאתם חלק מהם, יש לנו בשורה אמיתית : ניתן לגדלו בקלות בבית, במינימום ציוד ובמגוון דרכים אפשריות. זה קל, זה כיף, זה נותן ערך חינוכי לילדים למי שיש, זה בריא, וזה בעיקר בעיקר ממש טעים. שיהיה בהצלחה! 

אולי יעניין אותך?

תנאי גידול דשא רייגראס
טיפים לגינון וגידול ירקות

דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של

לכתבה המלאה »
איך לגדל בצל ירוק
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר

הגנן הנדיב מבשל לכם המון הפתעות ל-2024

קורסים דיגיטליים לגינון ביתי מדריכים וטיפים לגידול פירות וירקות אורגניים

רוצה לקבל את המדריכים לפני כולם? מלאו את הפרטים!

דילוג לתוכן