דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של דשא חי והעלים הירוקים, אולם, מצד שני, עומדת השאלה האם כדאי לבחור בדשא סינטטי, שאינו דורש טיפול מתמיד ותחזוקה שוטפת – דבר שיכול לחסוך זמן, וכמובן גם למנוע את נושא החרקים כגון: כנימות, דרנים, עשים ונמטודות, אשר עלולים לגדול בדשא טבעי, כי הוא צומח מאדמה טרייה. אז מה כדאי לבחור דשא סינטטי או טבעי? ואיזה סוג דשא יותר זול להתקנה? כל התשובות בהמשך!

תוכן עניינים

יתרונות וחסרונות דשא סינטטי

הדשא הסינטטי מעניק משטח ירוק לגינת הבית או אפילו למרפסת, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה הפשוטה שדשא סינטטי הוא פשוט לא דשא אמיתי, הוא פחות יפה מדשא טבעי, הוא פחות נעים, והוא לא באמת יכול להחליף את הרכות והנעימות של הדשא הטבעי.

יתרונות דשא סינטטי

  • מראה מטופח וקלאסי
  • אינו דורש תחזוקה
  • חיסכון במשאבים
  • אינו דורש זמן הסתגלות

חסרונות דשא סינטטי

  • הדשא מתחם מקרינת השמש
  • מראה לא טבעי
  • מרגיש כמו שטיח סינטטי ולא רק למגע כמו דשא טבעי
  • עלויות השקעה ראשונית גבוהות לעומת דשא טבעי

יתרונות וחסרונות דשא טבעי

בהשוואה לדשא סינטטי, דשא טבעי טומן בתוכו את הירוק האמיתי שמגיע מהטבע כפי שהוא, העלים הרכים והעדינים של הצמחייה הירוקה שמרכיבה את מערך הדשא כולו. לצד הניחוחות והרכות הנעימה, רק חשוב לקחת בחשבון שדשא טבעי דורש תחזוקה וטיפוח – במיוחד אם הגינה שלכם נחשבת לגדולה במיוחד. בדשא הטבעי עלולים להופיע מזיקים וחרקים שונים שבסופו של דבר יכולים אף לפגוע בדשא עצמו או להידבק לבני האדם, ולכן תחזוקה שוטפת וטיפול במזיקי הדשא היא חיונית.

יתרון נוסף שיש לדשא הטבעי זה שהוא צומח מן האדמה ואתם יכולים להצמיח לצד הדשא צמחייה נוספת כמו: פרחים, עציצים, עצי פרי אפילו ועוד. בדרך כלל כשבעלי הבית בוחרים בדשא סינטטי לגינה שלהם, הדבר מכריח אותם לכסות כמעט את כל המשטח בדשא הסינטטי, מה שלא ישאיר מקום חי וחשוף לטבע ולצמחייה באזור.

יתרונות דשא טבעי

  • נעים ורך למגע
  • מראה ירוק וטבעי שאין לו אח ורע
  • מונע אבק ובוץ
  • מוריד טמפרטורה ומפחית קרינה באזורים חמים

חסרונות דשא טבעי

  • דורש תחזוקה תמידית כגון: כיסוח, השקיה, טיפול במזיקים ובעשבייה ועוד
  • עלול לגרום לפריחה בעקבות אלרגיה ורגישויות ,

דשט טבעי או דשא סינטטי מה יותר זול?

אם אתם מתלבטים איזה סוג דשא להתקין בביתכם דשא טבעי או דשא סינטטי כמובן שלמחיר יש משקל משמעותי לבחירה שלכם:

דשא טבעי מחירים

הנתונים מראים כי דשא טבעי לכיסוי הגינה יעלה לכם רק מחצית מהמחיר של התקנת דשא סינטטי בחלל הגינה. מחירו של הדשא הטבעי נע בין 20 ל-50 שקלים למ"ר וכמובן שהמחיר נקבע בהתאם לסוג הדשא הטבעי שאתם תבחרו ביניהם: דשא דרבן, פספלום, קיקויה, בופלו, רייגראס ועוד, כמובן שקיימים גם דגמים אקזוטיים ומיוחדים יותר של דשא טבעי בדומה למשל לדשא זוסיה טנפוליה האיכותי שמחירו נע 80-100 ₪ למ"ר.

דשא סינטטי מחירים

לעומת זאת, מחירו של הדשא הסינטטי גבוה פי 2 – כמעט על כל סוגיו. בדגמים הבסיסיים והפחות איכותיים תוכלו למצוא דשא סינטטי במחירים של 40-50 ₪ למ"ר, וישנם גם דגמים ייחודים ואיכותיים יותר של הדשא הסינטטי שמחירם עשוי להגיע בין 120-150 ₪ למ"ר. ברוב המקרים, עבור התקנתו של הדשא הסינטטי יעלה לכם בתשלום נוסף שיתומחר לכל מ"ר. ולצד כל זה, חשוב לזכור כי ברגע שתשימו את הדשא הסינטטי, כנראה שתצטרכו לנקות אותו אחת לתקופה, כי מתאספים בתוכו לכלוכים ואז הוא נראה כמו משטח מלאכותי מלוכלך. נכון, תחזוקת דשא טבעי דורשת טיפול תכוף בחלק מימות השבוע, ביניהם: גיזום הדשא, השקייתו מפעם לפעם ובדיקת האדמה אחת לתקופה, אבל יחד עם זאת, תסכימו איתנו שאין מקום להשוואה בין דשא ירוק טבעי, רך ונעים שהוא חגיגה לעיניים לבין דשא מלאכותי שהוא אומנם ירוק, אבל יותר לכיוון משטח מלאכותי לכיסוי הגינה.

כיסוח דשא בשנת שמיטה

הדשא של השכן תמיד ירוק יותר, האומנם?

אל תסתכלו אף פעם איזה סוג דשא יש אצל השכנים או הקרובים שלכם, כי רק אתם אלו שצריכים להחליט איזה סוג דשא מתאים עבורכם. ישנם אנשים שחשוב להם בסוף כל יום להרגיש בכפות הרגליים דשא טבעי, נעים ומלטף, וישנם אנשים שפחות מחוברים לטבע, ולא ממש איכפת להם אם הדשא הוא מלאכותי ומתיימר להיות או שהוא דשא טבעי מרהיב – הם רק מחפשים תחליף של דשא טבעי בדמות "כיסוי ירוק" ובוחרים להתקין דשא סינטטי.

השקיית צמחים בשנת שמיטה

'הגנן הנדיב': להכניס את הטבע לבית שלכם!

אם הטבע בוער בכם ובא לכם דשא טבעי, ירוק, נושם, אמיתי ומרהיב – הצוות המקצועי של 'הגנן הנדיב' תמיד פה בשבילכם! התקשרו אלינו לייעוץ ראשוני055-9990994  ונשמח לעמוד לרשותכם ולהתאים לכם את סוג הדשא הרלוונטי עבורכם!

ניכוש עשבים בשמיטה מותר או אסור

שאלות ותשובות

מחירו של הדשא הטבעי נע בין 20-50 ש"ח למ"ר, סוגים יקרים יותר של דשא יכולים לנוע בין 80-100 ש"ח למ"ר. לעומת זאת המחיר של דשא סינטטי בסיסי נע בין 40-50 ש"ח למטר ולהדגמים האיכותים יותר של דשא סינטטי יכולים לנוע בין 120-150 ש"ח למ"ר.

אולי יעניין אותך?
תנאי גידול דשא רייגראס
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר

הגנן הנדיב מבשל לכם המון הפתעות ל-2024

קורסים דיגיטליים לגינון ביתי מדריכים וטיפים לגידול פירות וירקות אורגניים

רוצה לקבל את המדריכים לפני כולם? מלאו את הפרטים!

דילוג לתוכן