מדריך לגידול צמחי תבלין בקלות – איך לגדל עשבי תיבול וצמחי תבלין בבית?

הם נמצאים בכל ארון מטבח, מתווספים להמון תבשילים ממטבחים שונים, ולפעמים הם שם פשוט בשביל הניחוח והתפאורה. כן, ניחשתם נכון, אנחנו מדברים על צמחי תיבול ועשבי תיבול, ואם לא ידעתם ממש קל לגדל אותם בעצמכם!

איך לגדל עשבי תיבול בבית

בתור מישהו שמגדל צמחי תבלין אני יכול לומר לכם שאין כמו החווייה של לקטוף את הנענע או הבזיליקום שגידלנו במו ידינו, כאשר הטריות והריח הדומיננטי פשוט עושים את ההבדל לעומת אלו שאנו קונים בסופר (ושלצערנו גם נוטים להירקב במקרר אחרי זמן קצר.)  את עשבי התיבול נוכל לגדל למעשה בכל מקום – בגינה, במרפסת, וחלק אפילו בבית אם הוא מספיק מואר. בנוסף לטעם, לצמחי תיבול יתרונות בריאותיים רבים, למשל אורגנו, שהוא אנטיבקטריאלי, אנטי-ויראלי ומלא בנוגדי חמצון המסייעים במניעת סרטן. דוגמא נוספת היא רוזמרין, שמחקרים מראים כי הוא מסייע בהפחתת דלקות, ובשיפור זיכרון ומצב רוח. אז קדימה בואו נגלה איך מגדלים עשבי תיבול באמצעות המדריך הקצר שהכנו לכם!

בזיליקום

בזיליקום ממש אוהב שמש (כמו רוב צמחי התבלין) ולכן נחשוף אותו כמה שיותר. נשקה עד לרמה שהאדמה לחה (מומלץ מדי יום-יומיים לבדוק אם היא לחה או יבשה ולהשקות בהתאם). הגיזום חשוב מאוד לגידול הבזיליקום, ולכן נקטום את עליו הראשונים לעודד צמיחה, ובנוסף נשאף לגזום כשליש מכמות העלים בצמח – אלו הנמצאים מעל ההתפצלות בגבעול.

כוסברה

בדומה לבזיליקום גם את הכוסברה קל לגדל, היא אוהבת שמש וזקוקה לאדמה לחה ומנוקזת. בתוך שבוע-שבועיים כבר נוכל להתחיל לקטוף אותה, ומומלץ לקטוף את העלים שקרובים לאדמה בכדי לאפשר המשך צמיחה בריאה לצמח.

אורגנו

השיח "האיטלקי" שתמיד מזכיר לנו פיצה גדל טוב בשמש מלאה או חצי צל, וכמובן באדמה לחה ומנוקזת (ככל שחם יותר כך הקפידו להשקות כי האורגנו נוטה להתייבש במהירות). כמו כן נקפיד לגזום ענפים חלשים ומתים וכן נימנע מלהוריד את הענפים עד סופם. חשוב לציין כי ניתן לגדל אורגנו בעציץ אך לא מומלץ לגדלו בבית משום שהוא מעדיף אקלים חם.

נענע

יש שיאמרו שנענע היא המלכה של המטבח, אחרי שכידוע היא תמיד באה בטוב בתה ומחזקת טעמים בסלטים שונים. כיאה למלכה הנענע צריכה המון שמש ומים לכן נשאף לגדל את הנענע בעציץ (עם ניקוז ראוי של האדמה כמובן) משום שהיא נוטה להתפשט מאוד מהר בגינה ולפגוע בצמיחתם של צמחים אחרים. בנוסף, ניתן לכם, השפים והשפיות מביניכם טיפ חשוב: בהכנת סלטים ותבשילים חשוב לקצוץ את הנענע פעם אחת בלבד, אחרת היא תתחמצן לכם ותתחיל להשחיר – זה לא פוגע בטעם אבל כן במראה.

רוזמרין

לשיח הרוזמרין שימושים רבים ונוכל למצוא אותו למשל בתבשילים, חלקנו משתמשים בו לטיהור האוויר, ואם יש לנו ילדים אז ידוע שהוא עוזר בטיפול בכינים. כמו כן מדובר בצמח חזק במיוחד, ולכן אינו דורש דישון ומסתפק במעט מים. בדומה לנענע גם הרוזמרין הוא צמח שתלטן ולכן מומלץ לגדל אותו בעציץ אך לא בבית עקב הצורך שלו בשמש רבה.

טימין

יש כאלו שמתבלבלים קצת בינו לבין רוזמרין אך הטימין הוא שיח מיוחד במינו עם ניחוח חזק וטעם עשיר. הוא רגיש לשמש ישירה ולכן הקפידו לגדל אותו במקום עם שמש כמעט מלאה. כמו כן, מהרגע שראינו שהוא התבסס יש להשקות אותו עם מעט מים (מדובר בשיח חזק בדומה לרוזמרין ולכן צריך מעט מים ולא זקוק לדישון). בחודשי הקיץ יופיעו פרחים לבנים קטנים אותם נשאף לדלל משום שהם לא מועילים לצמיחת הטימין. בהמשך לכך, נשאף לגזום את העלים כך שישארו מספר עלים בקרקעית הענף.

לסיכום

גינת תבלינים עשבי תיבול תשדרג את החוויה שלכם במטבח ובשימושים רבים נוספים אם תקפידו לתת לה את החום והאה;בה לה היא זקוקה. אתם מוזמנים ומוזמנות להמשיך לקרוא על גידול של עשבי תיבול נוספים בבלוג שלנו! 

מה הקשר בין העלים לגודל הבצל?!

אולי יעניין אותך?

תנאי גידול דשא רייגראס
טיפים לגינון וגידול ירקות

דשא סינטטי או דשא טבעי?

אנשים רבים מתלבטים איזה סוג דשא לבחור לגינה שלהם, מצד אחד כל בעל בית מעוניין במראה ירוק של דשא טבעי ורענן עם ניחוחות קסומים של

לכתבה המלאה »
גידול צמחי תבלין בבית
שיטת עבודה
שיחת טלפון

בשיחת הטלפון נבין את הצרכים שלכם וניערך לפגישה בשטח, על מנת להבין באופן המקצועי ביותר כיצד נוכל להחיות את הגינה שלכם.

פגישה

נערוך פגישת הכרות וייעוץ בשטח שמטרתה להכיר את הגינה שלכם ותנאי השטח בצורה מעמיקה יותר, נספק ייעוץ מקצועי ונצא לדרך לאחר מתן הצעת מחיר מדויקת לשירותים הרלוונטיים לכם ובהתאם לתקציב שלכם.

עבודה אצל הלקוח

תכנון הוא המפתח להצלחה. אחרי ששיקללנו את גודל הגינה, תנאי השטח, התקציב והחזון שלכם נתחיל לתכנן את גינת החלומות שלכם, העבודה לא תתחיל לפני שתכנית העבודה לא תהיה לשביעות רצונכם.

קוצרים את הפירות

לאחר שלבי התכנון נבצע את העבודה בשטח, עם תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים, דגש על עשייה אקולוגית, תוצאה אסתטית, בריאה, ובעלת אופק פתוח.

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע העבודה, נמשיך ללוות אתכם בקצירת הפירות, תרתי משמע. תוכלו להיעזר בנו בתחזוקה, ליווי ובייעוץ מקצועי על מנת שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם, הכל בהתאם לצורך שלכם.

למה לבחור בנו? כי אכפת לנו!
יצירתיות

חשיבה מחוץ לקופסא ועבודה בתנאים "לא שיגרתיים". אנחנו רואים את התמונה הגדולה ובאמצעות תכנון ניתן לספק פתרונות לאזורים מאתגרים.

בוגר ביולוגיה ימית

בוגר ביולוגיה ימית המשלב ניסיון מעשי בשטח וידע מקצועי.

יחס אישי וליווי צמוד

אנחנו איתכם לאורך כל הדרך שלב אחרי שלב.

מקצועיות

הקפדה על סטנדרים גבוהים ותשומת לב לפרטים הקטנים.

שנים של ניסיון בגינון

תיק העבודות והרזומה שלנו מכיל פרוייקטים מזרע ועד יער מאכל.

גינות מרוצות
האיזורים שבהם אנחנו עובדים
יצירת קשר

הגנן הנדיב מבשל לכם המון הפתעות ל-2024

קורסים דיגיטליים לגינון ביתי מדריכים וטיפים לגידול פירות וירקות אורגניים

רוצה לקבל את המדריכים לפני כולם? מלאו את הפרטים!

דילוג לתוכן